FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan jag har nyligen fått klart min sida och har följt lite tips som jag fått här
för att få upp sidan på rankingen. Vet att koden inte är ngt underverk eftersom den är gjord i Dreamweaver. Skulle vilja ha tips på hur jag ska kunna utveckla min sida för att få bättre ranking på google etc. Det jag har gjort är: anmält mig till: google. yahoo. msn. sunet-katalogen. dmoz. några länksidor . pysslar med detta när jag har tid och ork. När sidan skapades tänkte jag på: att undvika ramar. lägga länkar till alla undersidor på alla sidor. försökt att använda nyckelord ofta. använda nyckelordet i titeln på sidan. Skulle vilja ha förslag på ytterliggare saker jag bör/kan göra. Adressen till sidan är http://www.vaga-le.se Tack på förhand / David |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Lägg css:en i en extern fil och anropa den från webbsidan. Skrota tabellerna, använd css full ut.
Då kan sökmotorerna snabbare hitta ditt innehåll på sidan och slipper traggla sig igenom en massa onödigt. Just my 2 cents... /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har du tid kan du gärna skriva en beskrivning på hur man går tillväga. Eller om det är ngn annan som har tid, pm:a gärna. Lova att meddela om jag redan fått hjälp med detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hejsan!
Ta bort nedanstående kod som ligger inom <head> </head> Citat:
Lägg till ovanstående kod i denna fil som heter style.css På alla dina sidor som du har på din webbplats lägger du till <LINK HREF="style.css" REL="stylesheet" TYPE="text/css"> Denna kod ska ligga inom <head> </head> I detta fall ska din style.css-fil ligga i roten på servern. /Jonas EDIT* Stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Aha okej då ska jag fixa det lite senare ikväll.
Hur ser det ut i övrigt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Snygg sida, men inte helt klockren när det gäller sökmotorer
Se till att använda h1 taggar när du skriver rubriker osv. det går att styla upp dem! Ta bort bild länkarna och använd istället vanlig text som du snyggar till ... se till att använda alt texterna. sedan är jag personlig lite allergisk mot "klicka här" se till att få med ett nyckelord istället.. läs mer om produkterna... etc |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske ska göra så att alt-texten på alla bilderna innehåller en beskrivning på det de föreställer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
h1 taggar? vad är det ... kanske är lite för basic men men. Sökordet som jag mest vill bli rankad efter är tandblekning, därför har jag lagt det i nästan alla alt texterna. Är det ingen bra idé? Tack för tipsen, ska ändra "klicka här".. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
par snabba kommentarer Det första som slog mig var att jag hade svårt att läsa texten på sidan, dålig kontrast och lite smått. Kanske något att kolla på "Klicka här ..." länkarna går att utnyttja bättre ur SEO synpunkt, se till att få med nyckelorden i länktexten. t.ex Våra tandblekningsprodukter, vanliga frågor om tandblekning osv \Anders |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kod:
<style type="text/css" media="all">@import url('style.css');</style> |