FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har 7st avfyran dator skrivna som jag fått ut av en kund som vill ha in denna text på sin hemsida. Första tanken var att jag skulle få skriva av allt från hand men sedan kom jag och tänka på att jag hört talas om att det ska gå att scanna in text så man kan redigera det.
Jag har nu scannat in allt i ett pdf dokument och kan då markera texten men när jag kopierar in det i ett textdokument så blir det en massa konstiga tecken mellan bokstäverna. Det är en konstig typsnitt som inte är raka sträck så kanske inte går då men jag har alldrig gjort något liknande. Jag vill gärna ha tips på bra program för detta så jag kan testa lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Testa att konvertera dokumentet till winword.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har fått tips om att jag ska söka efter något som heter OCR som tydligen har med att göra om bilder till text att göra
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta scanner kan scanna till text, men det bli inte så bra, många ord blir fel och man får mer att göra än att skriva allt från början...
Mitt råd, eftersom det e dataskrivet så har din kund förmodligen detta på sin burk, be de maila det. Annars tar du betalt för den tid du lägger ner för att skriva om detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Omnipage är det ledande programmet när det gäller ocr-scanning. Fungerar oftast alldeles utmärkt. www.scansoft.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går säkert fortare att skriva ner de 7 sidorna för hand än att lösa teknikaliteterna med ocr.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mm, jag kommer skirva dem för hand eftersom det är jobbigt teckensnitt och jag får konstiga tecken när jag scannar in. tack ändå för alla tips.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|