FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej jag söker en funktion till min sida www.tvtider.info som skall skicka ut icq påminnelser till besökarna som anget ett program dom vill se.
Har sokt runt som en dåre på detta problem men ej funnit nån hållbar lösning. Så nu vänder jag mej till er experter om hjälp. M.V.H. Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack så mycket för snabbt svar.
Nackdelen är att jag enbart kan asp nogorlunda du skulle inte kunna hjälpa mej lite på traven? Hittar heller ingen documentation till icqlib |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du enbart kan ASP tror jag du måste lära dig ett nytt språk (jag har noll koll på ASP så jag gissar nu). Jag höll på lite med perlbiblioteket Net::OSCAR för ett år sedan. Det var asbuggigt så jag lyckades aldrig använda det till något vettigt, men dess uppbyggnad var trevligt. Perl borde de flesta webbhotell stödja så det är bara att lägga upp en "schemalagd aktivitet" (eller vad det nu heter i Windows) som kör en gång per minut.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kullervo:Tack för ditt svar
Själva schemaläggningen är inga problem den biten har jag redan löst det jag behöver är att installera detta peket och kunna anropa funktionen med asp. M.V.H. Jonas Colbro |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har för mig att det ska gå att maila <ICQ#>@icq.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har testat både den och <icq#>@pager.icq.com men det funkar inte.
Har däremot hittat en till liknande komponent http://sourceforge.net/project/showf...group_id=69626 Om det är nån som vet hur man kan implementera den i asp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det har tidigare diskuterats i denna tråd. Vanligtvis måste man betala för sig eller skriva det själv om man ska få del av den typen av funktioner.
Körde tidigare en implementation, baserad på webicq-protokollet, på remindme.se som bara klarade av att skicka meddelanden till medlemmar som var online men nu använder vi en egen implementation med java api som vi anropar från PHP, som har samma stöd som en riktig klient. Antar att det är bästa lösningen om du ska ha plattformsoberoende eftersom det då inte spelar någon roll om det är Perl, PHP eller ASP som används för webbsidan.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Nån som har ett kostnads förslag för det jag söker.
Alltså enbart så som remindme.se har, själva shamaläggningen behövs ej utan bara skicka meddelande till kunderna i klassisk-asp. Har inte så mycket att erbjuda men det tar väl inte så lång tid att göra det om man vet vad man gör. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|