Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Behöver lite besökare nu så här i början

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-06, 04:16 #1
serial serial är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Har precis kommit igång med min hemsida och för att det hela ska bli något för en besökare att besöka så behöver jag lite bikter från besökarna. Vad jag har gjort är att jag har köpt (4 block á $25=$100) plats på www.millionquarterwebpage.com, tänkte att det kunde vara bra nu när orginalet www.milliondollarhomepage.com är slusålt och hysterin kring denna sida kanske ger lite till just den sidan jag annonserat på. Jag har även använt mig av AdBrite.com där jag köpte reklamplats för endast en dag men det stod såhär:

Days Avg. CPC Avg. Clicks Cost (annons hamnar på www.bebo.com från den 9/1-06)
1 0.07 2113 $148.56

Vad det innebär hoppas jag är en jäkla massa syndare!

Statistik till andra sidan http://millionquarterwebpage.com/clicks.html

Eftersom jag handlar innan jag frågar så kommer nu frågan då, har jag varit dum eller kan det bli lite besökare på detta viset, finns det bättre vägar att gå?

(Se även auktionen för de 1000 sista pixlarna på www.milliondollarhomepage.com som han säljer på E-bay http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...ME:L:LCA:UK:31 HELT SJUKT!)

Den ena annonsen har kommit in men jag kommer tillbaka och rapporterar vad den där enda dagen gav på bebo.com.
serial är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 10:37 #2
Emil Svenssons avatar
Emil Svensson Emil Svensson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Emil Svensson Emil Svensson är inte uppkopplad
Flitig postare
Emil Svenssons avatar

Reg.datum: Sep 2004
Tror inte du varit dum eftersom det är svårt att se värdet av de där annonserna. Lite som ett lotteri kanske man skulle se det. Synd att länkarna inte är standard html, då hade det varit ännu mer värt det. Sen vet jag inte hur omtalad den där sajten är.
Emil Svensson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 12:43 #3
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Dum skulle jag inte säga.

Dock tror jag det är svårt att köpa trafik som ger återkommande besökare till din typ av site.

Den bästa marknadsföringsvägen skulle jag säga är att få en artikel, pressrelease eller liknande publicerad.

Kanske få en extrem eller extra rolig bikt publicerad på en buzz-liknande sida skulle också kunna funka. Du kan alltid låna en från någon annan site, eller hitta på en kul själv och sedan skicka in.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 13:59 #4
Medlem

Medlem

Jag har tidigare funderat på det där med att försöka få en artikel publicerad, jag har gjort i ordning en pressrelease som väntar på att bli skickad men innan jag skickar den så skulle jag vill jag först veta vart det är effektivast att skicka den sen så vill jag ha något mer av värde på sidan som kan göra att det blir publicerat ( försöker hitta på) Har ni några tips på vart man ska skicka pressreleasen får ni gärna komma med det, typ en central byrå som tidningarna hämtar det ifrån.

Det där med att det var synd att det inte var standard html-länkar kanske är synd, men hade det inte varit lite länkfarmsvarning i så fall?
( Jag är nybörjare så har inte alla begrepp klara för mig)

Jag kanske är dumärlig men jag vill inte hitta på egna bikter, jag vill att det ska komma från användarna, däremot kanske jag skulle bikta mig själv då jag har några synder på lager, men dom trillar nog in så småningom.

Det där med lotteri gillar jag, hoppas jag drar storvinsten nu då.
Oläst 2006-01-06, 16:20 #5
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by serial@Jan 6 2006, 14:59
Har ni några tips på vart man ska skicka pressreleasen får ni gärna komma med det, typ en central byrå som tidningarna hämtar det ifrån.
du skulle kunna kolla på pressbox.se/
men jag vet inte riktigt hur det funkar...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 16:45 #6
tino tino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
tino tino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
millionquarterwebpage verkar ju ha lyckats relativt bra om alla verkligen har betalt för sina annonser. 316800 * 0.25 = $79200

ganska bra payoff för en helt rippad kopia som startade i oktober?

Måste väl vara den mest lyckade kopian på milliondollarhomepage?
tino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 17:19 #7
Medlem

Medlem

Pressbox verkar som ett bra tips, kostade 650:- + moms att göra utskick till utvalda journalister inom ens område. Kan kanske ge bra utdelning i marknadsföringsynpunkt om man har något att berätta vill säga.

Skulle vilja ha ett internationellt alternativ till pressbox.se, det hade varit guld värt.
Ska leta lite efter ett sådant.

Om det blir som jag hoppas nu så borde det bli ett lite mer intresse mot millionquarterhomepage.com eftersom det är den mest lyckade sidan efter orginalet.
Oläst 2006-01-06, 18:41 #8
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Varför kommer folk och besöker dom där sidorna?
De är ju bara till för annonsören.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 19:02 #9
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag tycker du har en ganska kul idé med din sida serial. Jag tror även att du kan få återkommande besökare genom ditt betygsystem med Karma. Folk kommer absolut att vilja titta in på sidan lite då och då för att se vad andra tycker om deras synder. Nu begrep jag tyvärr inte riktigt hur man röstade eller hur själva betygsystem fungerade. Tittade inte så noga.

Din sida är en typisk sådan sida som skulle kunna tas med på olika sidor med länktips. Det bästa exemplet här i Sverige är väl http://buzz.bazooka. se Du får söka lite på google och se vad du hittar. Ostfrallan och www.lankarkiv. com är två andra exempel. Jag kan tyvärr inga bra internationella sidor av den typen, men det finns massvis. Kommer du med i de exemplen som jag gav så kommer det i alla fall att ramla in några tusen besökare. Har man något roligt att erbjuda så får man med andra ord gratis marknadsföring.

I vilket fall så tror jag att du ska jobba vidare på det där med Karma. Att man kan få sina egna synder betygsatta och kommenterade samtidigt som man kan kommentera och betygsätta andras. Folk älskar att jämföra sig själv med andra. Ett bra exempel är alla sidor som snyggast .nu där man kan ladda upp ett foto på sig själv osv.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 21:15 #10
Medlem

Medlem

Jag tackar å det ödmjukaste för det utförliga svaret Aidex.

Jag gjorde en sida där jag har listat hur vissa kändisar ser ut före och efter en synd på min sida. Jag använde mig av "Mugshots", alltså tagna av polisen för att beskriva hur en kändis ser ut efter att ha syndat. Detta var just för att skicka till liknande sidor som du beskrev, kanske blir lite lättare att få respons på det viset, tack för länkarna.

Just Karman är enbart till för att locka folk tillbaka till sidan, röstningen producerar dagens värsta, veckans värsta "4-weeksworst" och årets värsta. Detta för att försöka få besökarna att följa upp synderna under en längre tid. Får se om det fungerar som det är tänkt.

Till hans99: När tåget som folket rusar till är på ingång, står du då hellre och funderar på varför folket rusar till det eller hoppar du också på det?

Jag hoppar på i alla fall, dit folket rusar finns det alltid en chans till utdelning!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017