FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta är mitt första riktiga inlägg. Har läst mycket här och det har varit mycket givande!
Jag har upptäckt att google och andra sökmoterer inte indexerar de delar av min sajt som har parametrar i url:en som överstiger 16 tecken - verkar det som i alla fall. Jag har även läst om detta på WebmasterWorld Är detta något som någon av ni andra kan bekräfta eller dementera? Mina sidor är alla dynamiska och de med korta parametrar finns med i Google:s index men de som är långa t.ex. 1) susnet.se/receptShowAction.do?id=71 2) susnet.se/menuAction.do?page=humorKonspiration finns inte med. i 1:an verkar det vara receptShowAction.do som är för långt. i 2:an är det humorKonspiration antar jag. Detta med max 16 tecken stämmer i alla utom ett fall och det är susnet.se/menuAction.do?page=humorInte-gifta-sig som är indexerat. Kan bindestreck i parametern ha med saken att göra tro? Vet någon dessutom om det finns någon maxgräns på totalt antal tecken i url:en? Tror även att jag läste någonstans att man max kunde ha två parametrar i url:en, stämmer det? I vilket fall som helst tänkte jag nu göra om min sida med urlrewrite för att korta ner url:erna. Är det bästa då att göra url:er som slutar på .html eller kan man lika gärna ha url:er som: susnet.se/recShow71 utan någon filändelse? Tack på förhand till er som svarar på detta inlägg! ############### Välkommen Jag föreslår att du läser reglerna där det står att man inte får posta länkar utan skall bekriva problem i text, nu väljer jag att inte radera inlägget iom att jag tycker frågan är bra men länkarna tar jag bort, skriv inte http:// WN ############### |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Hej
Här är en tråd som behandlar detta ämne litegrann. http://www.webmasternetwork.se/f11t555.html Ifall du har .html ändelse eller ej vet jag inte om det gör någon skillnad, själv föredrar jag med ändelse. "susnet.se/recShow71" går bra i vilket fall. Men att den sätter de utan parametrar före är det ju inget snack om.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle utan tvivel sätta .html, htm
Lycka till /Ove |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Beskrivande URL har aldrig skadat hos sökmotorerna, vilket gör exempel 2 till susnet.se/pagehumorKonspiration/ eller något liknande. Jag tror inte det gör någon skillnad med virtuell underkatalog eller .html
![]() |
Svara |
|
|