Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lika tjänst, lika domän!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-12, 11:21 #21
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
lastbrygan.se är ju visst fortfarande ledig
Då är vi inne på helt andra saker, tror inte att felstavningar på Lastbryggan har något värde över huvud taget, passa då på att regga lasbryggan, lasstbryggan, lasbrygan och lastbrygga också så har du slängt en tusenlapp i sjön.

Jag har "säkrat" upp det som jag vill ha och det är .se, .com, .net, .nu och .org och är det någon som vill roa sig med att regga felstavningaar så varsegod.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 16:22 #22
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Lastbryggan@Jan 12 2004, 08:21
Citat:
lastbrygan.se är ju visst fortfarande ledig
Då är vi inne på helt andra saker, tror inte att felstavningar på Lastbryggan har något värde över huvud taget, passa då på att regga lasbryggan, lasstbryggan, lasbrygan och lastbrygga också så har du slängt en tusenlapp i sjön.
nja, jag har som sagt inget intresse av att registrera felstavningar. speciellt inte eftersom jag inte har några planer på att öppna en liknande butik.

men jag förstår inte riktigt vad skillnaden är på att öppna en liknande butik som din under en felstavad version av din domän i jämförelse med att driva en liknande tjänst under en "felstavad" (läs liknande stavning) som har med subdomäner att göra.

för att frångå några exakta domäner. skulle man uppmärksamma, i form av statistik, att felstavningar av sina domäner får en större mängd trafik skulle man ju givetvis fundera en extra gång på om man borde ha registrerat felstavningen. men visst, tar nog ett tag att tjäna pengar på domäner för felstavningar.

inte ens felstavningar för domänen missworld som enligt tidigare rapporter var den "mest besökta på internet" genererar vad jag förstår inte speciellt mycket värdefull trafik/intäkter. så vilken domän skulle då göra det?
Oläst 2004-01-12, 16:45 #23
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by marcuss@Jan 12 2004, 14:22
tar nog ett tag att tjäna pengar på domäner för felstavningar.
Absolut inte, om det är tillräckligt targeted kommer pengarna hyfsat snabbt, speciellt om man har en snarlik verksamhet...
Oläst 2004-01-12, 17:04 #24
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dm.se
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
tar nog ett tag att tjäna pengar på domäner för felstavningar.
Absolut inte, om det är tillräckligt targeted kommer pengarna hyfsat snabbt, speciellt om man har en snarlik verksamhet...
okej visst, men det hela bygger ju i grunden på att du får en större mängd trafik via felstavningarna till din sida. var snarast det jag tänkte på.
Oläst 2004-01-12, 18:04 #25
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Såg på MissDomain att user.se var till salu.(http://www.missdomain.com/list.asp?c...nt=DATA+%2F+IT) 200.000 kr. // Erik

# EDIT. Skriv ut länkarna utan http:// #
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 18:39 #26
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by DipBox@Jan 12 2004, 16:04
Såg på MissDomain att user.se var till salu.(http://www.missdomain.com/list.asp?c...nt=DATA+%2F+IT) 200.000 kr. // Erik

# EDIT. Skriv ut länkarna utan http:// #
Ja, om man ser detta så skulle man kunna tänka sig att personen som driver detta inte vill driva det vidare och då kanske det gör något om man reggar users.se

Från denna vinkel skulle jag förstå varför de reggade domänen - men i så fall tycker jag att det är den enda ursäkten jag skulle förstå mig på. Annars är det ju riktigt ruttet!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 20:06 #27
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by MusikGuru@Jan 12 2004, 15:39
Ja, om man ser detta så skulle man kunna tänka sig att personen som driver detta inte vill driva det vidare och då kanske det gör något om man reggar users.se
förstår inte riktigt hur det skulle kunna vara någon ursäkt. och om tjänsten skulle vara på väg att försvinna skulle väl alla domäner vara till salu? låter som en ytterst dum ursäkt till att starta upp en likadan tjänst under i princip samma namn. är ju endast ett ännu tydligare tecken på att någon vill dra nytta av den marknadsföring jag åstadkommit. vill man dessutom vara seriös så tar man ju kontakt med ägaren i fråga.

Citat:
Från denna vinkel skulle jag förstå varför de reggade domänen - men i så fall tycker jag att det är den enda ursäkten jag skulle förstå mig på. Annars är det ju riktigt ruttet!
...dessutom är inte user.se till salu. har varit i kontakt med MissDomain för att ta bort domänen därifrån men den verkar tydligen inte försvunnit därifrån än av någon anledning.
Oläst 2004-01-15, 04:53 #28
Bob Bob är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2003
Bob Bob är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2003
Har du ett inarbetat samt registerat varumärke jämförbart med Absolut? Grattis, då KANSKE du har en chans att vinna en eventuell tvist! Men nu är antagligen fallet inte så.

På 3w.se finns en dropdown-meny med över 10 adresser (de flesta är vanliga svenska eller engelska ord) varav en är just user.se. Är alla dessa ord, av dig, registrerade och inarbetade varumärken?

Visst, jag kan urskilja ett, till viss del, befogat resonemang i dina inlägg men ärligt talat förstår jag inte att du ens tar upp detta.

Detta är bara en persons åsikt; min.
Bob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 20:10 #29
troxic troxic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
troxic troxic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
gick in på users.se dom har ju snott IOGT's logga rakt av..
troxic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 21:57 #30
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem

MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem

Citat:
Originally posted by troxic@Jan 18 2004, 18:10
gick in på users.se dom har ju snott IOGT's logga rakt av..
Näää.....inte riktigt.

IOGT's logo har två horisontella sträck på varje sida av globen, meden users.se har bara ett! Det kallas modifiering antar jag.
MrBig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017