FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
som jag nämnde tidigare vill jag inte gå in på mer detaljerat hur jag kommer gå vidare i detta ärende. nästa steg är att imorgon ta kontakt med juridiska ombudet för att överlägga. tack för era svar. det jag dock främst efterlyste med mitt inlägg här var inte bedömningar huruvida möjligheterna är i en tvist eller liknande. jag är relativt väl insatt i de mål som hanterats av II-stiftelsen och vet ungefärligen vilka förutsättningar som råder. jag är främst ute efter om det är någon som har liknande erfarenheter sedan tidigare och därmed möjlighet att bistå med alternativa lösningar och förfaranden som ger resultat. skulle även vara intressant att mer i detalj veta hur tvisten hos II-stiftelsen går till. vet att det blandannat är en avgift på 10kkr som är inblandad men hörde även på avvägar att man fick tillbaka 5kkr om man vann. men det är något jag inte fått bekräftat och ställer mig frågande till? återigen: egentligen föredrar jag om någon kan ge mig synpunkter per PM eftersom jag inte vill diskutera den här typen av känsliga frågor helt öppet.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Förstår din frustration, men saken är att vi kan nog inte hjälpa dej med mer än vår personliga bedömning av ett utfall, för som du skriver ...
jag är främst ute efter om det är någon som har liknande erfarenheter sedan tidigare och därmed möjlighet att bistå med alternativa lösningar och förfaranden som ger resultat. ... verkar du ju ha svaret på själv ... jag är relativt väl insatt i de mål som hanterats av II-stiftelsen och vet ungefärligen vilka förutsättningar som råder. Dom som finns i tvisthistoriken är dom som varit med om det, Vi som du kan inte göra mer än läsa där ... Tyvärr finns det ingen här från II-stiftelsen och även om det gjorde det så är jag osäker på om dom skulle ge dej en prognos på ett eventuellt utfall av saken. Ang alternativ så är ju alternativet förutom hot och våld, som jag ser det till ovanstående är ju att köpa domänen av ägaren, men det är jag övertygad om att du tänkt på själv så det känns som det tipset var överflödigt. Utöver detta känns det som du infogar lite ironi i ditt "tack för inläggen, men ..." så därför bidrar jag med liknade ironi i mitt svar. n h feelings WN
![]() |
![]() |
#14 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
om det uppfattades ironiskt på något sätt så vill jag bestämt avvisa det och be om ursäkt om det var någon som tog illa upp. möjligen kunde viss uppgivenhet uppfattas iomed att man blir lite trött på laglösheten som uppenbarligen råder.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag försvarar inte denna typ av business på något sätt, det är ungefär lika illa som dom som köper upp ett stort antal biljetter till olika populära evenemang och sedan kränger dom vidare för stora vinster. Det är illa men samtidigt något som man får lära sig att leva med, det finns alltid "snyltare". (Läs smarta business-män) Sen tror jag alltid att originalet är det som överlever bäst, du får väl visa att din tjänst är bättre än den andra och bita i det sura äpplet och konstatera att du var för "slö/obetänksam/snål" som inte reggade users samtidigt som user. Har själv också missat en del bra namn p.g.a olika orsaker och visst blir man sur men det är ju en del av spelets regler, det gäller att hålla sig framme när tillfälle ges. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
De har ju ett antal sajter som du kan göra samma sak med.
En del skriver sajten, andra siten t.ex. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du kikar på deras sajter så borde det framgå vad jag menar.
Men vad 17, de har mobilsajten.se. Men både mobilesiten.se och mobilsajten.nu är lediga (iaf enligt loopia nu). Antagligen inte rätt sätt att angripa problemet, bara en tanke som ploppade upp :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
fast tycker att det är ganska dålig stil att hålla på så. men visst, de där förtjänar ju kanske inget annat. men det räcker ju med att nämna de domännamnen här så är det nog snart någon som registrerat dem =) bara intressant att se vem som är mest alert ![]() men visst, istället för att slösa 10kkr på en tvist skulle jag ju kunna slösa dem på domännamn och skaffa mig en hel del potentiella kunder. får se vad som händer.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat: