FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag försöker att göra ett script som ska skydda en katalog, Visst det går bra tills jag stöte på ett prolem i .htpassword filen, Hur ska man göra där är det någon som vet det för att få ett lösenord som är som deras`? 2p73TM3jSAVZU typ så ?.. Någon som kan hjälpa mig ? "Skrev fel på ämnet.. kunde inte ändra det.. men det ska vara ett "p" mindre" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fattar inte riktigt vad det är du frågar efter, men här kanske du finner dina svar.
http://httpd.apache.org/docs/1.3/programs/htpasswd.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Då får du leta
![]() Inte alla webhotell stödjer det. OT: Lite ironi att du kör IIS med tanke på din signatur |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Fixade ämnet.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte om det här hjälper dig, men här kan du iaf kryptera lösenord online för htpassword-filen:
www.4webhelp.net/us/password.php /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad menar du med "Hur ska man göra där är det någon som vet det för att få ett lösenord som är som deras`?"
Du vill ha ut ett lösenord ur den krypterad .htpasswd filen, eller vill du generera ett? För att hålla flera användare i samma .htpasswd fil kan du lägga användarnamnet framför separerat med kolon typ user ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om jag förstår dig rätt så vill du dekryptera ett befintligt lösenord i en .htpassword-fil? Då behöver du ordna ett dekrypteringsprogram (som klarar av att knäcka MD5/SHA/crypt) samt ha en stor mängd tålamod (det tar tid/datakraft att knäcka denna kryptering).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|