FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har två div-taggar som jag vill skall ligga bredvid varandra. Jag använde då float: left samt en bredd för dessa så de får plats i den gemensamma taggen som de ligger som har en fast bredd.
De ligger då vid sidan om varandra, men ibland (men allt för ofta) i FF när man laddar sidan så hamnar den andra Div:en under den första. Finns det något sätt att få dem att alltid ligga bredvid varandra. Jag har testat med white-space: nowrap; på den div-tagg som de båda div:arna ligger i, men det hjälper inte. Här är sidan: http://www.disneyfilmsidan.se/index7.asp Det är under FilmNytt (ungefär halvvägs ner på sidan) som de båda Div:arna är (Kommande DVD-releaser och Kommande Disneyfilmer) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
clear:none;
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Den flyttar ändå ner den andra div:en...
Så här ser koden ut (om man tar bort innehållet) <div class="bg-tb-lista" style=" clear: both; display: table; overflow: hidden; white-space: nowrap;"> <div class="line-r" style="width: 354px; float: left; white-space: normal; display: block; clear: none; "> </div> <div style="width: 353px; float: left;display: block; clear: none; "> </div> </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan hända om den omslutande div:en inte har tillräcklig bredd.
Annars är ett hett tips att använda float:right på div nummer 2. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
varför inte float:right på ena och float:left på den andra istället?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tex så här brukar jag göra i css mallen, och det fungerar i FF
#kolumn1 {width: 350px; float: left; margin-right: 10px; padding: 5px;} #kolumn2 {width: 350px; float: right; padding: 5px;} <div id="kolumn1">Innehållet som ska vara i den vänstra spalten</div> <div id="kolumn2">Innehållet i den högra spalten</div> Du kan ju minska marginalen mellan kolumnerna om du vill, här har jag satt den till 10px. Hoppas det hjälper dig. EDIT: Stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu fungerar det. Jag tog bort alla style-värden från den omslutande div-taggen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|