FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Någon mer än jag som stöter på det otroligt enerverande felet på vissa STORA sajter (N24, TV4, Resume etc) som kraschar IE då en specifik flashbanner ska köras? Jag har varit i kontakt med AdToma om detta då jag lokaliserade en kraschbanner till dem och trots gemensamma ansträngningar löste vi inte problemet.
Enda sättet jag kommer runt felet är att disabla third-party browser extensions... ![]() Sitter på en HP laptop och min kollega råkar ut för samma fel på sin identiska dator, kan det vara någonting med OEM verisonen? Jag har konstaterat att problemet inte ligger i Flashplayer då jag kan köra den aktuella bannern lokalt på min dator. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Flashbanners suger rent generellt tycker jag... Jag fattar inte vem som kom på skiten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Håller inte med dig på den punkten, men det är en helt annan historia ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Händer samma problem med Firefox eller Opera?
Eller är det bara IE? Testat installera om datorn med en vanlig Windows skiva (Ingen OEM eller så utan REN skiva)? Antar att du har en återställningsskiva, testat den? Testat installera om Flash? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mitt IE hänger sig enbart när jag går in och läser mail i min hotmail!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Flash har jag installerat om (ver7) och även uppgraderat (ver8). Eftersom min kollega med identisk dator har samma problem känns det som om det är HP-strul, MEN då borde detta vara ett större problem då HP är ganska utbrett på marknaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Kan ju vara exakt på den datorn. Testa o ta installera den lite snabbt med en ren skiva och kolla om det funkar. Ta sen återställningsskivan och testa med den efteråt. (Tror inte MS är kinkiga om du inte har en licens i 1-2 timmar)
Är felet bara på återställningen, så är det ett HP fel. Finns felet båda gångerna, så är det hårdvaru relaterat. Finns inte felet alls, så är det installationen som är knasig. Hade ett liknande problem, fast med Javascript. IE fick för sig att strunta i Javascript helt. Oavsett vad säkerhetsinställningen var inställd på. Hela systemet var korrupt. Datorn kom direkt ifrån HP. Och det vara bara att köra återställningsskivan och allt löste sig. Så förinstallerat har jag inte mycket till övers för. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|