FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej!
så enligt statistiken är det alltså bilder som står för 89,3% av bandbredden? har jag fattat det rätt? betyder det att t ex din signatur (animerade pingviner) står mångdubbelt för mer bandbredd än inlägget som sådant? snyggt forum för övrigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
sa du tanker helt korrekt. tack for komplimangen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
"Med V.42 bis komprimeras data med i genomsnitt förhållandet 1:3. I gynnsamma fall kan komprimeringen komma upp till 1:4." Nu är detta en gammal bok så jag sökte lite på Google. Men det verkar som att även dagen 56k modem (V.90) inte har fått någon nyare och/eller effektivare komprimeringsalgoritm, utan använder V.42 bis. Här kan man läsa lite om det jag nyss nämnde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Server kapaciteten slår i taket långt innan, bandbredden gör det. Jag fick precis byta dedikeras server av den anledningen. Min sajt drar max 6-7 Gb om dagen och då har jag endå ett tungt galleri ![]() Kör iofs med mod_gzip //Jonas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då kan det vara relaterat att nämna att det är bra idé att köra grafik på en egen server och låta andra köra skript etc. Detta eftersom nätverkstrafik går genom processorn och om du har mycket grafik kan du få mycket bättre prestanda på den server som kör skript etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
WN
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För övrigt är det också vettigt att lägga eventuella databaser på en egen maskin med snabba hårddiskar och mycket minne.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|