FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får en massa mail-error av denna typ:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom det fungerar för övriga medlemmar så är nog felet hos BBB.
Fråga din hosting leverantör om dom upplever fel med anslutning till BBB. Annars kontakta deras support om det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har samma problem med kunder som använder bredband.net-adresser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då känns det lite bättre.... Kollar med BBB
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För övrigt bör det tilläggas att BBB kommer knappast göra något åt saken här. Deras server är högst troligt rätt konfigurerad. Frågan är om leverantören av din mail har rätt saker i sin DNS.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
host mx2.bredband.net [195.54.107.222]: 450 <[email protected]>: Sender address rejected: Domain not found -------------------- Av någon anledning så kan den inte göra antaligen en uppslagning, eller en korrekt uppslagning mot forum24.se Det verkar dock konstigt då domänen finns, MX finns och det går att connecta. BBB som gjort fel tror jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kan vara antispam mjukvara som ger felet. Jag vet ett antal mjukvaror som gör det. Är något fel i mailet eller om man försöker relay:a mail så kan man specificera felmeddelandet. I detta fal talar det tex. om att domänen inte hittas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag vet att BBB börjat införa ett skydd mot spam där man måste skicka meddelandet två gånger innan det går fram första gången. Jag råkade ut för det till bredband.net - Dock stod det tydligt vad jag skulle göra i reply meddelandet för att få det att fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Pratade senast imorse med en kund som ibland hade problem med att ta emot e-post (BBB skyllde på antivirusprogrammet). Han fick inga felmeddelanden, men betydligt mindre antal e-postmeddelanden än han borde, och han hade bett flera kompisar skicka till honom, men bara vissa kom fram. Jag frågade bland annat om han visste om BBB hade något antispam-filter.. Kod:
rcpt to: [email protected] 450 <[email protected]>: Recipient address rejected: Greylisted for 300 seconds (seehttp://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/help/bredband.net.html) Greylisting i sig kan (i dagsläget) starkt skära ner på mängden spam, men.. om man inte implementerar det rätt kan det ju ställa till problem också.. De kanske har längre tid än fem minuter egentligen, men.. uppenbarligen ställer det till problem för deras kunder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|