FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ska iväg på en resa till Sydafrika i 3 veckor och skulle behöva lite lektyr medan jag ligger under parasollen. För att slå två flugor i en smäll hade jag därför tänkt införskaffa en bok eller två i ämnet SEO.
Min fråga är då vilken bok jag bör läsa? Då jag googlat har jag hittat en stor mängd böcker så det vore bra om ni kunde guida mig i djungeln. Jag skulle vilja ha en bok som inte är allt för långtråkig. Jag har redan vissa kunskaper inom SEO så det behöver inte vara en "absolut nybörjar"-bok. Att boken måste vara på engelska har jag naturligtvis förstått. Sätt igång och kom med förslag! och kom ihåg att skriva var böckerna går att finna... Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
Jag kan dessvärre inte tipsa om någon eftersom jag aldrig läst någon.
Ser det som en ganska onödig lektyr eftersom den snabbt blir inaktuell. Skaffa dig en smartphone med stor "skärm" och läs på WebmasterWorld. Inte detta forumet utan det Amerikanska som är betydligt mer givande B) Garanterat mer nyttigt och aktuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, det var ett oväntat svar... Trodde du läst igenom allt som fanns i ämnet ungefär...
WebmasterWorld är säkert bra och en sajt jag ska undersöka närmare, men jag behöver som sagt nåt att sysselsätta mig med nere i Afrika... Någon annan som känner till någon hyfsad bok i ämnet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Håller nog med iofs.. har läst ett par bra, men de är mestadels för dem som är intresserade av intern seo.. optimering osv.. Visst kommer man lättare ta till sig den info som finns i dem än om man hade letatat på forum, det är ju så. Svårt att få "eye-openers" på nätet, iom att man mest läser den info man förväntade så att säga.
förut lade jag upp det jag läste.. det har jag itne gjort på ett tag dock.. men tex dessa har jag läst: http://www.hoglind.org/blog/index.php?p=58 http://www.hoglind.org/blog/index.php?p=60 båda iaf hyggligt relevanta, båda bra med.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte heller läst någon bok.
Forum är det bästa där proffs diskuterar det senaste. Webmasterworld, digitalpoint, cre8asiteforums.com och seo chat. Angående bok så har jag hört mycket bra kritik av Aaron Wall's SEO Bok, seobook.com. Han uppdaterar den hela tiden och man kan ladda ner nya kapitel etc. Kanske ska köpa den själv. Har sett Aaron Walls namn även på andra ställen så han verkar vara en av proffsen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Praktik ger färdighet. Att läsa andras böcker om sådant jag redan vet är lite tröttande. Eftersom det händer så mycket hela tiden är forum det som gäller. Kan man inte grunderna så läs en bok, kan nog ge en och annan aha upplevelse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Läs; Mitt Africa av Karen Blixt
420 tunga sidor om Africa. Hoppas du får en skön semester. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tror ingen bok skulle klara av att hålla sig aktuell så länge som behövs. Det tar tid att skriva, trycka, distribuera, och så har Google ändrat sin algo.
Jag håller med alla andra. Tanka ner så många bloggar och forum du kan på en stor fin disk. Sedan glömmer du datorn hemma och köper ett par bra pocketböcker i pocketshopen på Arlanda istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det beror ju på lite exakt vad det är man är ute efter.. man kan alltid lära sig av att läsa.. och vill man verkligen ta till sig mycket ny information så är det det utan konkurrens bästa viset.. Det är som sagt svårt att få de senaste teorierna osv.. men i gengäld kanske man kan få annan bra kunskap. Kan man redan ALLT grundläggande, så läs inga böcker.. men för alla andra så är det fortfarande böcker som gäller för att ta till sig mängdinformation.. det är inte lätt att läsa motsvarande mängd text på en dator... Dessutom är den text och information man får tillgång till via nätet inte direkt välstrukturerad och välskriven (oftast iaf).
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|