Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Känner du till någon bra Musikprogram?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-11, 21:45 #11
Patek Philippe Patek Philippe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Patek Philippe Patek Philippe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
blixtsystems>> Nu ser jag inte reason som en sequencer utan mer som ett instrument, rewire är ju helt sagolikt smidigt. "Skissar" oftast i reason för att sedan fortsätta rewirat i sonar. En del reasongrejer blir kvar en del inte.

Bytte för ett drygt år sedan från Cubase till Sonar, det är bland det bästa jag gjort.
Patek Philippe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-11, 23:24 #12
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by Patek Philippe@Dec 11 2005, 22:45
blixtsystems>> Nu ser jag inte reason som en sequencer utan mer som ett instrument, rewire är ju helt sagolikt smidigt. "Skissar" oftast i reason för att sedan fortsätta rewirat i sonar. En del reasongrejer blir kvar en del inte.

Bytte för ett drygt år sedan från Cubase till Sonar, det är bland det bästa jag gjort.
Jag ser det som en handikappad sequencer och kan inte se vad som skulle göra det mer instrument än tex Orion.
Men det är bra du gillar det....det viktigaste är definitivt att det är en miljö man trivs i, inte vad det finns för funktioner och vilken ljudkvaliet man kan uppnå.
Själv har jag använd både MIDI sequencers och hårddiskinspelingsprogram lika länge som de funnits och tycker bara att reason är osmidigit och begränsande för det sätt jag är van att arbeta på.
Men det är självfallet individuellt vilket program man trivs i.
Enda positiva faktorerna är i min mening att det är stabilt, kräver lite processorkraft och är billigt.
Om man rewirar det för att få bättre ljudkvalitet och mer möjligheter tycker jag att det nog är för klumpigt jämfört med ett VST instrument och inte värt besväret.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017