FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det finns ingen ny toppdomän som kommer ersätta Google & MSN m.fl. Det är långsökt det du snackar om. Innan .EU ger resultat så existerar inte domäner i den form som det gör idag. Precis som Thomas säger. Men visst, sex.eu, travel.eu m.fl. de är värda en del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Att man som företagare och ägare av ett varumärke. I 1 ett av de 25 länder där varumärkena är registrerade vill främja att det är lotto vilken av ägarna av varumärket skulle få .eu trafiken såg jag som ett stort problem i .eu's affärside. Det problemet verkar inte haft nån lösning vad man kan märka nu. Det jag tror händer nu i EU är att företagen i sin marknadsförning kommer poängtera toppdomänen (keyword.se) så inte en konkurrent inom den fria handeln får trafiken av ens marknadsföring. Så vinnarna kanske är EU's Country Code TLD's. Möjligen skulle vi företagare i sverige skramla till en annonskampanj för att utbilda våra konsumenter i vad en toppdomän är! Och då fokusera på att kommunisera varför det står .com ibland och .se .nu osv .. :) Det skulle vi nog tjäna på i längden. Vi berättar att https är krypterad kommunikation. Men inte att man skall reagera om det står https ://www.handelsb*nken.tk/ Citat:
Iaf Google kommer få göra en radikal förändring om man vill att .eu skall synas i resultaten närmaste åren. Då det helt åtsidosätter det som google just nu hanterar bättre än Yahoo och MSN. Dvs landshanteringen och förhindran av spam och tvära kast i innehåll på resp internet-dokument. Jag menar om google hittat en länk till 123keywordonline.tld 1997, hur skall då keyword.eu kunna övervinna det. Den är ju 8-9 år efter från start. Och vart tror du google tror att den mest seriösa verksamheten finns?
![]() |
Svara |
|
|