FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet att ämnet varit uppe förut men jag kan inte riktigt släppa det hela. Det är så dumt !? eller är det jag som är dum ??
Jag har tidigare blivit avstängd för ogiltiga klick på adsense utan att veta varför. Sedan jag tog upp en relaterad fråga (http://www.webmasternetwork.se/f9t10988.html) så har jag fått flera brev från andra drabbade. Jag känner till flera mycket seriösa och trovärdiga personer som bedyrar att dom inte själva gjort något för att åstadkomma falska klick. Min enda förklaring till dessa avstängningar som skulle kunna vara logisk är att dom (google) har registrerat klick från samma Ip som man har loggat in på kontot ifrån. Detta kan lätt hända om man antingen loggar in från ett företag (med NAT:ad IP eller hemifrån där flera delar på samma dator). MEN det vore ju id---iskt av google att stänga av en partner för detta när dom bara enkelt kan filtrera bort dessa klick. Samma sak som många(?) tror att om man idiotklickar på annonser stängs man av. MEN google räknar ju bara ett klick per IP/annons/dag så det kan ju rimligen inte heller stämma ?!? Varför skulle någon stängas av för detta ? Jag kan bara se 2 rimliga(?) förklaringar; 1. Detta är satt i system av google för att blåsa småkunder på pengar. Detta låter ju väldigt kortsiktigt om det är sant. 2. Googles konkurrenter utnyttjar googles idi---ska regler och ser till att googles kunder blir avstängda. Detta kan ju ses som ett tips till TD och Double ... ;-) (om det inte redan är ni som gör precis detta...) Nu är detta av akademisk fråga för mig. Jag tänker aldrig i livet använda varken adsense eller adwords mer innan google agerar seriöst. T.ex. svarar på mail - dom svar jag fått är ju ren parodi - jag frågar "vad är klockan?" och får svaret "fläskpannkaka" ... Men det vore mycket intressant att höra expertisens uppfattning (dvs Er uppfattning). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|