FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Någon som vet var man kan få tag på en _stor_ lista med svenska ord...
gärna som mysql databas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en med 457189 st. till mitt korsordslexikon (dipbox.com/korsord).
Det finns inget enkelt sätt att få tag i en vad jag vet. Jag har lagt ner massor med tid på att samla dessa ord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en lista men en heeel del ord i. Skicka ett pm så ordnar jag fram den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gör ett script som tar en text, delar upp efter ord, tar bort dubletter och sen lägger in i databas. Sen är det bara att tanka hem några statliga utredningar och klistra in så har du ett antal tusen ord. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är risken för att få med namn och förkortningar då? Man borde kanske räkna lite statistiskt på det hela..
Man inser dock rätt fort att man kan se större sannolikheter för vissa namn än för vissa ord. Vill man ha namnen med så är ju detta okej, annars får man nog kämpa en del för att sortera bort dem. Tror det blir svårt hur man än gör att få en ordlista som bara innehåller svenska ord. Många texter har citat och annat som kan vara på andra språk osv osv... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
risken att få med allt möjligt skit är ingen risk, det är helsäkert
![]() har själv en db med 388900 ord, men det är en hel del skit i den. Om man la ner lite tid skulle man nog kunna rensa och utöka. Jag tror att det säkraste sättet e att skriva ett sånt skript och sen låta det mumsa i sig aftonbladet & expressen ![]() Så mitt råd till dig är att skirva ett skript. Men det beror såklart på hur "ren" databasen behöver vara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||