FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har precis öppnat ett fotogalleri och undrar hur man på ett så enkelt som möjligt sätt kan visa den senast inlagda bilden? Tänkte skylta med det på startsidan. Alternativt att slumpa fram en av bilderna som finns i fotogalleriet.
Finns det mer eller mindre färdiga script för detta? Hur går jag tillväga? Lägger till denna fråga: Hur ändrar jag så att storleken på bilderna inte är begränsade? Jag vill alltså att besökarna ska kunna ladda upp större bilder än vad de kan nu. Jag använder incPureUpload. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du ska ladda ner ett färdigt script så kommer den troligen ställa vissa krav att din databas är utformad på ett speciellt sätt (eller katalogstruktur).
Säkerligen finns script du kan meka lite med och få det att fungera, men jag skulle nog tipsa om att betala ett par hundringar till någon med programmeringskunskaper som löser det åt dig på ett nafs. Snabb gissning så skulle jag tippa på 4-500:- av någon vänlig själ på detta forum. (Nej, jag kan inte programmera så det är ingen reklampost från min sida ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
sätt uppladdnings datum på bilderna....det e enklast
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för tipsen! Då ska jag efterlysa någon som kan hjälpa till med detta. Har för mig att det finns ett forum här där man kan söka hjälp. Kika gärna där om ni är intresserad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Enklast är väl att du skriver i conn strängen :
SELECT TOP 1* (Eller så många du nu vill visa) FROM TABELLNAMN ORDER BY ID DESC Enkelt skrivet. Bara för att visa hur du kan lista detta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Glömde fråga en sak.
Angående incPureUpload? Är det DuGallery du använder dig av. Detta är byggt med Dreamweaver och ett extension från DMXZone.com som heter PureAspUpload. Det GÅR att storleksbegränsa genom att ändra lite i incPureUpload-filen. Är det detta galleri du använder så kan du skicka mig filen så kan jag ordna detta. Bilderna begränsas till max 1Mb om jag inte minns helt fel. Dock är den tidsbegränsad till 600 s (vilket är en hel del). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, det är DUware!
![]() |
|||