FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
nej det är ju sant att det är svårt att bortse från det hotet. Men det jag menade är att det ur sådana här galna teorier/idéer som det uppkommer nya möjligheter.
Vem minns inte citatet "Vem skulle vilja ha en dator i sitt hem"? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rinkle:
Citat:
Eller feltolkar jag det du skriver? Rinkle: Citat:
Edit: Det känns lite som titeln på en bok av John Kennedy Toole den här teorin. Sök på namnet så får ni titeln. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
skratta lagom. Jag vet nämligen att det bedrivs omfattande forskning i Uppsala om hur kosmisk stårlining påverkar datorer, speciellt minnen. Har man otur kan bitra bytas osv. Så även om "hotet" inte är intelligent så är det väldigt påtagligt, speciellt i kritiska applikationer. Jag vet också att dom större tillverkarna av minnen är ganska intresserade av detta och skickar exemplar för tester
![]() så det är inte helt galet....men det lär dröja innan virus i den mening vi är vana vid förmedlas på detta sätt... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
![]() ![]() ![]() Ang störningarna från rymden så är det inget nytt fenomen, solutbrott har ställt till det i många år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Finns även på IDG
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan man bör ställa sig är....
Om vi träffar på liv i rymden.... är det dom eller vi som är aliens ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror nog dom ser ut efter hur klimatet ser ut isåfall, om man kollar på alla olika arter och djur som finns så är dom "byggda" efter behovet. Sedan är det frågan hur smarta dom är eller om det är som dumma djur som bara äter nästan.
Finns säkert något form av liv där ute för jorden är så pass liten del av allt så skulle vara konstigt om vi var ensamma. Dock att någon skulle sitta skicka virus hit låter långsökt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
jomen hallå, on the Eddie Murphie day formas den slumpmässiga kosmiska strålningen till ett virus som genom att störa ut bits i ett minne infekterar miljontals datorer över hela världen och stoppar allt arbete i flera veckor, med långtgående störningar och lågkonjunktur som följd. Det är inte omöjligt, bara väääääldigt osannolikt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Beware!!!!!!
Tänk om de inte vill sprida virus till våra datorer?????? Tänk om de vill sprida virus i våra kroppar!!!!!???? På deras planet kanske manliga Aliens befruktar varandra & nu är de ute efter alla världens data-nördar........ Hahahahahahaahah (skojar bara....ifall någon tog det på annat vis) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|