FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag bygger ramlösa hemsidor med divar som styr var innehållet ska placeras. i en div som heter bodycontent lägger jag just in en artikel exempelvis. Men........Jag vill ju kunna erbjuda läsaren att skriva ut artikeln i en utskriftsvänlig version för att man ska slippa få med loggor, länkar o annat som finns på sidan. Ser ju att det är många som erbjuder den möjligheten, men hur gör man det enklast. Helst vill man ju inte göra om sidan för en enkom utskriftsversion. Någon som har tips om detta? /Stellan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Allra enklast är nog att göra en div som omsluter själva artikeln. Låt dess id="article". Gör sedan följande i css-filen:
Kod:
@media print { /* style sheet for print goes here */ img { display: none;} #article img {display: inline;} } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter som ett utmärkt alternativ. Det ska testas.
Tack för det tipset |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det jag tycker är enklast är att göra en stylesheet för print.
Då kan man också bestämma helt hur det utskrivna ska se ut. Bland annat med att ändra fonterna till pt och med radbrytningar och liknande om man vill ha en snygg utskrift. Det man bör tänka på är att man också ändrar på vad den riktiga stylesheeten är till för. t.ex. <link media="screen" href="web.css" type="text/css" rel="stylesheet" /> <link media="print" href="print.css" type="text/css" rel="stylesheet" /> Magga |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|