Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Optimering för Goggle

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-19, 07:55 #11
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
Det finns MYCKET mer med patentet än det lilla som den siten påstår.
TrustRank är otroligt komplext och jag tror att få av er läst den, begrundat det som står och dessutom läst mellan raderna för vad som komma skall.
Det är någonting jag rekommenderar er att göra.
Jag har analyserat den ner i minsta detalj men presenterar inte analysen officiellt utan endast till våra kunder på kundwebben.
Läs patentansökningen, det kommer att öka er förståense för mycket som händer nu.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-22, 08:35 #12
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Mycket flitig postare
THLs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Ursprungligen postat av Aidex
Försök att få med din webbsida i dmoz. Skicka inte in någon halvfärdig sida bara. Var även noga med att du följer deras riktlinjer och postar din url i rätt katalog. Det kan ta upp till två år innan de väl lägger in din sida, tyvärr. Posta absolut inte din länk mer än en gång till dmoz. Personligen gillar jag inte dmoz. Om och när de accepterar en sida verkar vara ganska godtyckligt. Det är bara min personliga åsikt dock.
Möjligen OT, men som redaktör på Dmoz tänkte jag upplysa eder. Det är sant att det kan ta väldigt lång tid att få en sida accepterad. När jag har mycket att göra IRL kan det hända att anmälda länkar blir liggandes upp till 1.5 månad innan jag kollar på dom. Jag uppmanar personer som lägger till sajter att återkomma om det gått över en viss tid (flera månader) och det har hänt en gång på snart 2 år. Hur långa handläggningstiderna är för andra redaktörer låter jag vara osagt. Sen tillkommer anmälningar till fel kategori och sådana felanmälningar kan bidra till längre tid innan länken listas. Samma sak med en dåligt författad beskrivning = mer tid för redaktören att hitta på en bra beskrivning.
Om det är så att det tar väldigt lång tid för din sida att accepteras, undersök vem som är redaktör i kategorierna ovanför den aktuella kategorin och skicka denne ett mejl. Övergripande för den svenska delen av Dmoz finns det fyra seriösa() kategoriredaktörer (utöver informator). Ett annat (dock mer arbetssamt) sätt är att själv bli redaktör för den kategori som du vill lista din sajt i, förutsatt att ingen annan redan är redaktör. Det finns mängder av kategorier som saknar en dedikerad redaktör. Skicka ett PM om någon vill diskutera Dmoz mer ingående.
Jag vill även hålla med om att Sunet:s webbkatalog är bra för positionen i Google.
Tyvärr verkar DMOZ inte heller vara extremt hungriga att få nya redaktörer.
Skickade in ansökan förra veckan, har ej hört något ännu.

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-22, 08:36 #13
THLs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
THLs avatar

Citat:
Originally posted by DeSoto@Nov 18 2005, 15:09

4. Skicka in till Google så fort du fått upp en fungerande webbplats. Den ska alltså inte vara under konstruktion, men den behöver inte vara väletablerad.
? Skicka in?

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-22, 10:37 #14
DeSotos avatar
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2005
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
DeSotos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Lite slarvigt skrivet av mig. Menade DMOZ och Sunet, inte Google.
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017