FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej alla glada!
Har sökt i forumet men hittade inte exakt svaret jag vill ha (Hoppas nu att jag inte missat något . . .) Jag har en sida inom ett visst område, som våra stora kvällstidningar skriver väldigt mycket om. Det jag undrar är om jag har rätt att använda deras artiklar (text och bild) om jag tydligt anger vem som har skrivit den och har rättigheterna? Eller hur fungerar det? /Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej!
För att får använda någon annans artiklar krävs att du har tillstånd av den som äger rättigheterna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
ok, tack för svaret . . . då får man lägga in en smör attack mot dom då . .he he
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du referer till ett befintligt verk, utan att stjäla det för att skapa ett nytt, så kan du använda citaträtten.
Dvs att du citerar artikeln och att du verkligen har ett klart syfte med citeringen. Du måste även ange källan! För mer läsning, gör en sökning på google: google.se/search?q=citatr%C3%A4tten |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
de duplicate content filter som finns hos google är rätt hårt numera. så se till att inte använda kopierat material, då kan du få stora problem
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dvs om jag kopierar aftonbladets innehåll rakt av, hur vet då google att det bara är min webbplats som ska straffas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Köp rätten annars från AP eller TT de går också bra. Jag hade en tidning förut och vi skrev bara om skiten det funkade hur bra som helst.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|