FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
jag har sett att en del domäner visar "(not shown)" i kontaktfälten när man gör en utökad sökning på nic.se, alltså är det inte möjligt att se kontaktperson, ägare etc etc. Jag undrar hur man uppnår detta? Har varit inne på NIC och kikat, men när man raderar uppgifterna och försöker spara kräver skriptet dom tillbaka, så det verkar inte gå den vägen. Någon som vet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Så visas det när när innehavaren är privatperson eller enskild firma.
_____________________________ NEware AB Niklas Elelid |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, för privatperson iaf. Enskild firma verkar vara lite si och så med hur de gör.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ber om ursäkt för att jag drar upp en gammal tråd men jag tycker det är onödigt att starta en ny.
Om jag (privatperson) registrerar en .se-domän så kan man inte få fram mina personuppgifter (namn, adress osv.) genom WHOIS? Hade tänkt registrera en .se-domän genom Loopia men vill inte att folk ska kunna se mina personuppgifter. Har tidigare registrerat en .com-domän genom Loopia slår jag upp den på WHOIS så visas både mitt namn och hemadress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, det stämmer. Bara ditt namn kommer att visas, inte din hemadress eller e-postadress.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är skillnad på reglerna på .com och .se . För .com kan man köpa en extra tjänst som gömmer alla uppgifter. Hos .se är det standard för privatpersoner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt telefonnummer visades för några av mina *.se förut men jag mailade bara nic-se och sa att jag inte riktigt samtyckte till det och de åtgärdade saken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om man vid beställningen anger att man är privatperson så blir bara namnet synligt och inget mer (fast det är alltid synligt) och om man anger att det är ett företag (enskild firma) så blir alla uppgifter utom dold e-post publicerade. Nu talar jag om .se-domän.
Hos andra toppdomäner kan man beroende på leverantörer och regelverk få sina uppgifter dolda, men hos del inte... En liten djungel. En stilla undran dock, varför vill man dölja att man äger en domän...? E-postadressen, javisst, men resten...?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man kan efterfråga uppgifterna via nic.se . . .Fick ett mail från nic.se om att man efterfrågat mina uppgifter vid ett tillfälle....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|