FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag funderar nu på att ta steget att börja sälja lite produkter på min sida. Till att börja med är det böcker och dvder som är aktuella. Frågan är då hur jag på enklast möjliga sätt startar detta med tanke på betalningssätt mot slutkunden. Jag vill ju dels ha så lite kostnader i samband med detta som möjligt samt att det ska vara så smidigt som möjligt rent administrativt.
Helst ska betalningen ske med direktbetalning mot bank och kreditkort. Detta så att jag slipper tex icke uttagna paket vid postförskott. Vidare undrar jag om ni har något tips på bra verktyg som hjälper till med försäljningsprocessen. Känns lite överdrivet att köra igång en hel webshop för endast ett par produkter (till att börja med). I och för sig kan man tänka sig att intregrera detta på siten så att det senare kan växa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Följdfråga...
Har för mig att jag sett att man kan hyra in sig i webshoppar. Någon som kan rekommendera något sådant? Tänkte att detta kunde vara ett bra sätt att börja och senare, när allt snurrar, lyfta över det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Menar du att hyra en egen e-butik eller att hyra in sig i en redan etablerad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja, frågan är hur jag menade. Fick nu lite hjärnsläpp (haft en jobbig dag).
Det jag är ute efter är smidigaste sättet att börja med liten försäljning av det slaget jag pratar om (dvd+böcker). Till att börja med vill jag bara kolla hur det funkar och om det är något som funkar på sidan. Jag ska alltså inte starta upp en komplett webshop med en mängd olika saker i. Däremot antar jag att jag behöver någon sort shoplösning i bakgrunden som går att bygga ut till större skala senare ifall allt går bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|