FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ingenting är gratis (det visste man ju sedan länge men jag fyllde ändå i ett formulär på en sida jag hittat
genom adsenseannons här på wn.) www.key2more.dk/page3301.aspx fyllde i formuläret och inväntade kontakt med företaget... dagen efter ringde en säljare..... Jag ifrågasatte självklart deras erbjudande och just det jag väntat mig kom fram... Det var ett helårsavtal som gällde med xxx kr i månaden som fast kostnad och man skulle få 8 veckor gratis Bannern skulle man inte "få" utan den skulle kosta xxx kr eftersom deras grafiker ville ha betalt för det han gjorde. Ovanstående är egentligen inget konstigt med tanke på att INGET är gratis.... Den EGENTLIGA frågan är om dom inte är skyldiga att även lägga ut priser och villkor? eller får ett sådant här erbjudande/catcher se ut hur som helst ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gjorde samma sak som du. Klickade, pratade med dem och lade ut en tråd här tidigare. Jag avstod.
De pressar på för att komma till avslut och enda chansen att kliva av är att du själv ringer och säger upp avtalet på exakt rätt dag för annars missar du erbjudandet då de plockar bort det samma dag du säger upp det eller så blir du fast i deras avtal. Det känns tvivelaktigt tycker jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den där bör inte vara något problem att anmäla till marknadsdomstolen eller liknande.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Dessutom är det olagligt att använda ordet gratis om det finns krav på motprestationer som köp eller liknande. T.ex är det olagligt att erbjuda "Köp ett års abonnemang och erhåll 8 veckor gratis!". Däremot är det ok att skriva "Köp ett års abonnemang och erhåll 8 veckor utan extra kostnad". /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Grejen förutom haken i deras avtal är att det nyhetsbrev som de skickar ut kommer bara var sjätte vecka och det är antagligen det enda som kan generera något av försäljning överhuvudtaget. Resterande veckor ligger du med på deras "sökbara sida" med en banner bland ett tiotal andra banners.
Alltså, om man tror, vilket jag inbillade mig till en början, att man skulle få vara med i ett antal utskick så får man bara ett. På åtta veckor med en utskicksfrekvens på var sjätte vecka så får du vara med en gång. inget olagligt, bara lite sådär på gränsen till vad som känns som en trygg affärsrelation. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hittar inget avtal eller information om någon betalning, så självfallet är det 8 veckor gratis marknadsföring som skall erbjudas. Punkt slut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
gå inn på den linken se opp til venstre "ja takk Google SE" well dette er kopi brudd og jeg har anmodet google om og stenge ned k2m sin adwords konto. kan legge til at k2m lurte meg til og tru dem var levrandør for google adwords med denne dritten her Til uka går også k2m inn for politiet i Norge og k2m var først ute med og politi anmelde meg men den saken ble henlagt så lenge k2m prøver seg på ytringsfriheten, så da kjører jeg dem inn for økokrim i Norge så for vi se hvordan det går! K2N |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|