FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för dina tankar kring domänen
![]() ![]() Allt gott Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej, är väldigt ny till det här området men lyckades få tf2 dot se och tf2 tror jag är ett ganska populärt sök ord för att det är nämligen en förkortning till spelet "Team Fortress 2"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
- Tagen i många ändelser, men även ledig i .biz, .at, .be, ..nu, online mm.
- Tf2.com sålde för ca 20.000 kronor för elva år sen. - Sökvolymen är helt ok. Tyvärr tror jag denna är svårsåld. Ev kan det finnas någon svensk entusiast som vill ha den för sitt webbprojekt.. Notera gärna: Huruvida den kan anses utgöra ett varumärkesintrång, eller inte, har jag inte kollat upp. Väldigt många liknande spel / namn är skyddade. Värde? 0 - 2000 kr blir min gissning. Det beror nog helt på om en potentiell köpare skulle höra av sig. Något generiskt värde har den nog inte. Lycka till!
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant tråd.
Elektronik.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den här har jag kommenterat flyktigt tidigare, i samband med en auktion för närmare två år sedan (jäklans vad tiden går).
Plus: - Elektronik är ett enormt nyckelord. - Taget i hundratals ändelser, delvis beroende på att det heter samma på bla tyska. - Hyfsad sökvolym. Minus: - Intresset och efterfrågan för denna typ av EMD-domäner har tyvärr minskat radikalt. Den största faktorn är nog för att de ej längre ger samma fördel i Googles SERP. Det är inte helt enkelt att värdera denna men min gissning är 4000 - 15.000 kronor till en domainer. 20.000 - 100.000 kronor om en slutanvändare anser sig behöva den till ett webbprojekt, tex ett företag som säljer eller skriver om elektronik. Lycka till!
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Testar en .com-domän, vore kul att höra:
femaleimages . com (utan mellanslag) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Frasen är numer bara reggad i .com, men har tidigare faktiskt varit reggad även i.net, .org och .info.
Tyvärr tror jag värdet är begränsat och har minskat med åren. Denna typen av namn på webbplatser nästan helt ersatts med varumärken. Dominerande bildbanker heter ju saker som Shutterstock, Unsplash, Pixabay osv.. Sökvolymen på ”female images” är dessutom ganska låg. Men vem vet, det kan absolut finnas en modellfotograf etc som tycker detta är det ultimata namnet för hans studio och webbplats. Jag har själv sålt liknande namn. Min gissning beträffande värdet är 200 - 2000 kronor till en domainer och 3000 - 15.000 kronor om en fotograf etc hör av sig. Lycka till!
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej !Vad schysst !
Har några .se jag undrar om dom kan ha något värde; twittra.se, vrgame.se, kostar.se, spelaffären.se ? Hälsningar gubben Senast redigerad av gubben den 2019-11-18 klockan 17:51 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|