FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Hade det varit en .com hade den potentiellt kunnat generera ett miljonbelopp. Just livestream.com gick för sisådär 800.000 kronor för nio år sedan. Tyvärr är engelska ord och termer med ändelsen .nu ganska svårsålda, men nu säger man ju förvisso livestream även på ”svenska”. Livestream.ch såldes 2013 för närmare 25.000 kronor och Livestream.info gick för sisådär 13.000 kronor, samma år. Min bedömning är att nyckelordet är toppen, medan ändelsen inte är den bästa. Till en domainer tippar jag att du kan få mellan 500 - 3000 kronor för denna. Om någon livestream-tjänst hör av sig så bör du nog inte sälja för under 5000 kronor. Det är möjligt att priset kan bli femsiffrigt, med lite förhandling. Lycka till!
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Teamplay.se
Drygt 16 år gammal domän som till större delen inte haft någon publik content. Det finns alltså ingen nuvarande eller historisk content som ger ett extra värde utöver domännamnet självt. En domän passande exempelvis för idrott/sport/esport/gaming m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det här är nog en domän som kan vara svårsåld, såvida inte ett företag / tjänst hör av sig som valt att döpa sig till just detta.
Teamplay.com sålde för dryga 15,000 kr år 2004, men .com är ju något helt annat för engelska nyckelfraser. Så jag gissar på 0-500 kronor till en domainer, men kanske fyrasiffrigt till ett företag. Lycka till! Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, en vecka har gått, så jag lägger ut en domän till då jag slits mellan att sälja den eller bygga på den, med allt som kommer till i marknadsföring osv .. Finns en bra slant att tjäna på en sådan tjänst och domänen passar tjänsten klockrent. Har även ett varumärkesskydd för namnet.
Pressrum punkt se Var inte rädda för att säga vad ni tycker, har ni tips om utförandet på projektet tar jag gladeligen emot sådana tips, dock betackar jag mig för kommentarer som är rent ut negativa för att trycka ner ideén då jag är intresserad över eventuellt värde (om det finns) eller tips på smarta ideér jag missat kanske .. =) Vill du inte kommentera i tråden, skicka ett PM i alla fall .. Ser fram emot DIN synpunkt om sälj eller utveckla, vet att det finns massor av kreativa ideér i huvet på folk härinne .. =) . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
- Tagen i .se och .com.
- Relativt låg sökvolym. De flesta större företag och organisationer har ju någon form av pressrum online, men då under deras huvuddomän, tex: https://www.svensktnaringsliv.se/pressrum/ Jag har lite svårt att tänka mig att företag vill skilja sina redan inarbetade varumärken mot en väldigt ”allmängiltig” domän. Det kan nog mest vara kontraproduktivt. Däremot kan de kanske tänkas användas till en tjänst med samlade pressreleaser, eller pressbevakning i allmänhet?! Min gissning är att värdet till en domainer är väldigt begränsat. Nära noll. Men om ett företag/organisation hör av sig tycker jag inte du bör sälja under xxxx kronor. Lycka till! Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tanken att sälja namnet som sådant har kanske aldrig varit på tapeten. Tack för dina tankar i alla fall .. =) . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Är e-sex punkt se värd något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sexrelaterade domäner har generellt tappat mycket i värde. Den främsta anledningen är nog att det helt enkelt är betydligt svårare att generera inkomster i den nischen.
Dessutom utgör namnets bindestreck en markant nackdel. Tyvärr tror jag inte denna domän har något direkt värde, men jag hoppas jag har fel. Lycka till!
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lyckades snappa: -uppsalabostad.se , med tillhörande stats: https://domainstats.com/uppsalabostad.se
Tar tacksamt emot en uppskattning av värde och även om det finns någon/några goda tips på projekt med den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om det är så att företaget har avvecklats så har jag lite svårt att se ett direkt värde i denna domänen.
Att företaget (i så fall) skulle återuppstå känns inte särskilt troligt. Men visst kan man fortfarande generera lite trafik via gamla länkar och folk som inte känner till företagets öde. Det är nog där ”värdet” ligger i så fall. Lycka till! Citat:
![]() |
Svara |
|
|