FAQ |
Kalender |
![]() |
#171 | ||
|
|||
Medlem
|
Danski, har du aldrig hört talas om therichest.com? Eller Forbes? "Världens Rikaste" får ungefär 2k sökningar per månad... lustig värdering. Men tack ändå..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Ser själv inte heller potentialen i rikast.se. Vad ska man sälja där? Dvs vilken potential finns? Äger själv bilder.se som jag tyckte var fantastisk i början. Men svårt att göra en stor pengamaskin av. Så den är inte värd så mycket som jag i början hoppades den var. Kanske sälja en kamera? Men vad mer? Och hur skapar man content som kan konkurrera med instagram om bilder? Köpte sen löpning.se som jag spontant hade värderat lägre än bilder.se. Men där är möjligheten att sälja t.ex. skor och träningskläder uppenbar, dessutom något folk spenderar pengar på relativt regelbundet så man får återkommande köp. Därför är den värd mer. Så resonerar jag. Domänerna i sig utan innehåll är inte värda speciellt mycket, ens med potential. I så fall ska det vara ett riktigt pangnamn som sätter sig. Senast redigerad av Jimmit den 2021-08-26 klockan 15:14 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu handlade tråden om vad vi tror domännamn är värda utan något varumärke. Du uttalar en självklarhet som varenda tjomme redan vet om. "Att varumärken oftast är mer värda än endast domännamn".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad tror ni om domänerna princess.nu och princess.rs?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tycker du själv rikast.se är värd? Vem är köparen till domänen för det beloppet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
|||
Nykomling
|
bypass s e.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I övrigt var domännamnet rikaste.se Annars tycker jag det är bättre att utveckla domännamn på engelska språket. Då öppnar man upp till en marknad som blir 30X större genom USA. Svårt att tjäna fina pengar om man bara utvecklar punktse domännamn för svenskar. Då måste det vara riktigt breda nischer man utvecklar för. Senast redigerad av Maxjohan den 2021-09-17 klockan 18:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
|
||||
Flitig postare
|
jag testade att regga en education tdl.
vad tycker ni jakob.education är värd? |
|||