FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag skrev i en annan tråd och frågade om hjälp och insåg att jag behöver webhotell. Jag har tidigare använt 100webspace ett tag och är faktiskt ganska nöjd med deras gratissite, lite reklam och tom support. Denna lösning fungerade bra fram till igår då den kraschade när jag ökade besökarantalet med 1 000 % över en dag *skryt, host, host* ![]() Så, nu till min fråga: Jag har inte stora krav på lagringsutrymme, eller trafik heller egentligen. Däremot vill jag ha ett webhotell som kostar lite (mina sidor drar in $0.5 - 1 per dag, högst), inkl. en låg eller icke-existerande öppningsavgift. Jag har mina hemsidor registrerade som .com och vill använda DNS för att rikta om dom (varför skulle man vilja flytta domänerna egentligen?). Vilka är de vanligaste problemen med lågkostnadshotell? Vad har ni för förslag? Finns det inte nån jämförelsesajt nånstans? Just nu lutar det åt web10.se eftersom jag då kan "dra av" 75 kr i TradeDoubler commision. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Glömde skriva...
Jag har fem domäner, de har mellan 5-100 besökare per dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har kollat runt ganska mycket och fått ganska blandad kritik om web10 men till stor del fått uppfattningen att det fungerar ok. Vad är det för svenska hemsidor du pratar om som kostar 10-15 kr/mån? Allman fråga: Vad är framförallt det man INTE får när man har webhotell från Cliche eller Web10? Ligger det dolda kostnader eller nåt sånt? Vad kommer jag upptäcka om två veckor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du är ute efter något som kostar mindre än en kopp kaffe i månaden så kanske LemonLime är något för dig. De har i alla fall telefonsupport.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Jonny,
jag har varit inne och tittat på dem innan och de är en av de jag funderar över. Har du någon erfarenhet av proinet.se? Fördelarna är lätta att hitta, men vad är dåligt med dem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag hade web10.se som första webbhotellet. Tyckte för 10kr per månad var det helt super. Du får ju också tänka på : Du får vad du betalar för. Har inte själv prövat. Men vet att många tycker surftown är bra. Själv kan jag rekommendera oderland.se Det är ett super bra webbhotell. Vi har det nu. Å tänker inte byta ifrån dom. Super bra support dygner runt. Idag på halllowen mailade jag support om en fråga ang domän. Cirka 10 minuter senare svarade dom. Mailade en tillägs fråga de svarade på 5 min. De svarar snabbt å bra. De har också tele support dagtid. Hög stabilitet. Sen får man massa bra extra program till. Men visst det kostar lite mer. Men jag lovar det är värt dom extra kronorna. Rekommenderar dom till dig. Mvh David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns många på marknaden, dock ska man inte gå till dom som bara har/är billigast på marknaden.
Som exempel dom som endast tar 1-15:- för ett konto bör du tänka på hur många kunder dom måste tycka in på samma server för det ska gå ihop för dom och hur många kunder dom måste ha för kunna gå runt. Sedan är det värt lägga några kronor extra, förstår inte varför just alla tror att Webbhotell ska vara så billigt och inte vill lägga några kronor extra. Menar folk köper ju sig lite godis, dricka etc etc och det kostar 10 gånger mer än litet bättre konto. Sedan dom billigare/billigaste brukar även vara fula med låsa domänen och ta en dyr startavgift och tvinga betala svindyr kostnad för domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Wopsa bör du också ta en titt hos.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
B-ONE ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, vi använder för tillfället surftown och har än så länge inte haft några större problem.
Vi har dock inte så många besökare per dag (ca 120) så därför fungerar det bra med ett billigt webbhotell. Har ingen aning om vad som händer när besöken går upp. Vi kör med deras "advanced" paket men tror även deras "starter" fungerar bra för små hemsidor med lite trafik. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|