FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej på er,
jag har planer på att via mitt företag köpa en domän via SEDO till fastpris av en privatperson i Estland. Men ingår momsen i priset som anges eller hur fungerar det egentligen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det bör väl inte vara någon moms alls eftersom du köper från en privatperson?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oavsett vad så tillkommer aldrig någon moms när du köper något från ett annat EU land.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vid köp inom EU gäller EU-moms, dvs debet och kredit på kalkylerat momsbelopp som tar ut varandra.
https://www.momsens.se/hur-bokfor-ma...i-andra-lander |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Efter att ha kollat runt lite så verkar det som om säljaren får betala momsen... dvs. att den ingår redan för dig som köpare. Men jag hade nog kontaktat SEDO så du får svart på vitt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Brukar stå i anslutning till annonsen.
Exempel sedo.com/search/details/?aid=517888 The seller: Germany Required to pay VAT Active since 2015
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack alla, då har jag bättre koll. Men hur gör man en banköverföring hos SEDO istället för att betala med kort. Hittar inget om detta alternativ.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Det kommer du få info om när du köper domänen. Men det är inga avancerade saker utan en banköverföring till Tyskland.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|