FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej på er!
Jag tog, efter lite Twitteraktivitet, tag i saken och kollade upp alla företag på Stockholmsbörsen Large Cap. Med andra ord Sveriges största publika aktiebolag. Hela 6 st av dessa har INTE en mobilanpassad företagssajt. Det tycker jag faktiskt är skrämmande... Jag satte ihop en lista här som ni kan läsa om ni vill: https://goo.gl/2BDzvd Allt gott! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man får då kanske betänka att den sida du presenterar skämsföretagen på inte klarar att skala upp och utnyjja hela skärmen på min bärbara dator, så det blir breda fula kanter av outnyttjat utrymme på höger och vänster sida....
Så företagen är i gott sällskap, med många andra..... vill jag påpeka..... Mvh Conny Westh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Man kan ju vända på det att säga att mer än 90% av de svenska storföretagen har numer mobilanpassade sajter. ![]() Äh, jag håller med. Alla borde ha mobilanpassad / responsiv design anno 2018 (jag har själv några sajter jag ännu inte tagit tag i och ändrat. Fy skäms på mig).
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2018-01-31 klockan 02:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2018-02-01 klockan 11:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror denna slår priset, en av världens största företag om man räknar börsvärde:
http://www.berkshirehathaway.com/ Man får dock tänka på att bara för att bolagen är stora så betyder det inte att de har mycket besökare till sin sajt. Senast redigerad av Jim_Westergren den 2018-02-02 klockan 16:05 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
När man helt enkelt ger designen fingret!
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Birkshire har tagit fasta på UX-design, dvs Usability till max, inget onödigt bling-bling som bara kostar pengar och inte tillför något som helst affärsvärde....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eventuella kostnader för lite webbdesign etc struntar de nog i. Personligen tror jag "layouten" är något av ett statement. Varför ändra något som funkar? Sidan funkar för ändamålet.
![]() |
Svara |
|
|