FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Om en subdomän (sub.domain.com) bryter mot googles regler och blir droppad eller nedvärderas, vad händer då med domänen domain.com? skadas den också eller betraktar google dem som självständiga?
![]() någon som vet något om andra SE, t.ex. MSN, Yahoo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
är det ingen av SEO proffsen som kan/vill svara på denna fråga?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Alltså - det beror säkert på vad du egentligen har ställt till med för satyg. Så du tvingas nog avslöja det om någon ska kunna ge dig ett klart besked.
Jag kan svara på de "normala nedvärderingar" som vi brukar råka ut för lite till mans, som sandbox-filtret och sökordsspamning (allt för stor täthet av ett visst ord på sidan). Sådana saker påverkar endast den sida det gäller och har ingen inverkan alls på någon annan sida under samma domän. /Bengt
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har aldrig använt mig av subdomäner så kan inte svara på detta.
Hans kanske vet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eftersom ganska många webbhotell låter sina kunder få en subdomän hos dem ifall de inte vill ha ett eget domännamn, så vore det ju mycket märkligt ifall kundernas sidor kan påverka webbhotellets huvudssida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
ok, samma som här alltså.
Bengt: jag har inte ställt till något än, men funderar på att starta en hel del experiment, så jag tänkte kolla om domän/subdomän påverkar varandra. DeSoto: ja, delvis. Fast ibland när man söker med site: så kommer det upp resultat från subdomäner har jag för mig. Det betyder att google ändå ser dessa som "närbesläktade". Men det är sant som du säger, det verkar osannolikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Validating
|
Dom skall (märk väl skall) inte påverka varandra om du inte går över gränsen brutalt.
Google ser en subdomän som en egen site. Inte en del av en annan. Det kan tilläggas att subdomäner får ganska litet utrymme och värde på Google. Personligen avråder jag konstant för subdomäner, använd kataloger istället. Men om du vill testa något tvivelaktigt, gör det på en separat domän för att inte riskera någonting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Utgå från att Google värderar, beräknar och kopplar all information de kan få om din webbplats, snarare än att göra undantag i den devisen på grund av att något specifikt inte har bevisats - om du vill vara säker på din sak. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|