FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Jag har mycket sparsamt med appar installerat och vad jag vet är inga push meddelande aktiverade. Jag stänger av allt sånt när jag ser det nämligen, men då måste jag missat det någonstans. Vilka appar var det du tog bort?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kommer inte ihåg vilka det var. Men prova dig fram om du vet när meddelanden har börjat komma då ska du ta bort den sist installerade appen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Får en jävla massa sms reklam via vanligt SMS till min iphone, då dessa inte skickas via ett telefonnr går det inte heller att blockera dem. SJUKT störande!!
Har ett guldnummer så jag vill inte byta mitt nummer heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förhoppningsvis så bojkottar allt fler spelreklam och andra oseriösa branscher. Annonsörer kan också vägra att annonsera i nätverk som accepterar sådana. Det finns redan idag större annonsnätverk som inte tar emot spelföretag som kunder.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns internationella nätverk främst inriktade mot native advertising som endast tar in seriösa annonsörer och då väljer bort exempelvis spelreklam. I och med GDPR och annan åtstramande lagstiftning så tror jag att seriösa och transparenta annonsnätverk kommer att växa framöver. Förhoppningsvis går trenden åt rätt håll nu.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Med den nya spellagen kommer detta problemet minska dramatiskt. Annars ska det gå att avregistrera men det kan vara svårt ibland om det är spammare som fuskar med reglerna.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|