FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Jag äger domänen chatroulette.xyz och har nu blivit kontaktad av någon person från Stockholm som är ansvarig för chatroulette.com. Där det står att ägaren Andrew vill att jag för över min domän till honom. Jag har försökt kontakta ägaren här som har chatroulette.se / .no för att se om han har blivit kontaktad också men han loggade in senaste 2015. Så jag tänkte vända mig hit också för lite hjälp. Detta skrev han i mejlet: http://puu.sh/snQhW/0df10144dd.png och här kan ni se screenshots på texten från PDF:n han bifogade: 1. Text från PDF - 1 2. Text från PDF - 2 3. Text från PDF - 3 Vad tror ni om detta? Vad hade ni gjort? Hur kommer det sig att Chatroulette.se / .no får ha sina domäner? Hälsningar Simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu är jag osäker vilka avgifter är involverade gällande tvist om en .xyz domän, men vore det en .se domän hade jag sagt sälj för 7k, vill de överklaga till IIS kostar det de 8k
![]() [chatroulette].se domänen verkar iaf. vara registrerad på en adress i USA, jag misstänker hans trademark inte gäller där utan enbart EU. Senast redigerad av jayzee den 2016-11-20 klockan 09:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar, jag har noll koll också gällande avgifter och så men deras trademark är även i USA.
Hälsningar Simon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
..eller så kan det ju vara så att chatroulette.se/no fått liknande brev i dagarna också?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan hända, vad hade ni gjort? Gett dom domänen eller tagit betalt en summa?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade gett dom domänen. Finns ändå inget större värde i den. Hade varit annat om det var typ Candy.xyz som ville åt en Candy.com... då hade jag slagits för livet för att behålla ägandet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Be dom höra av sig på Svenska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Skillnaden mellan .se och .xyz är att .se-domänen registrerades 2009-12-03. (.no-domänen registrerades 2011-05-20. Norge tillhör heller inte EU.) Andrey Ternovskiy´s varumärkesregistrering inom EU (klasserna 35, 38 och 42) registrerades sedan 2012-12-04. (Så rent generellt sett, så kan .se/.no-registreringarna inte skett i ond tro), medan .xyz-domänen registrerats (2014-07-11) efter varumärkesregistreringen, vilket CSC sannolikt uppmärksammat. Domännamnsregistreringen gör i sig inte intrång på Andrey´s registrerade rättigheter, eftersom han skyddat 3 av 45 klasser, men då verksamhetsanvändningen av .xyz-domänen, "av allt att döma" är likartad som den skyddade verksamheten, så skulle jag gissa att det är anledningen till att innehavaren genom TM-ombudet CSC kontaktat dig. -- Men ovan är inte mer än mina privata spontana reflektioner och ska inte uppfattas på annat sätt än så. Om jag var i din situation, så skulle jag "Välja mina fighter!" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har själv blivit kontaktat cirka fem gånger genom åren av olika företag.
Jag har alltid fegat ur och gett upp med rädsla för höga kostnader. Ibland ångrar jag att jag inte körde på och begärde pengar för domänerna istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Senast redigerad av chatroulette den 2017-03-22 klockan 15:26 |
||