FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Hur går man till väga för att anställa folk på Malta. Har inte så höga krav, endast: - Bra/positiv personlighet - Bra engelska i tal och skrift - Någorlunda ok datorvana I Sverige kan man vända sig till arbetsförmedlingen för att hitta arbetslösa, hur går det till i Malta annonserar man i tidningar/hemsidor? Vad är det för kostnader man skall tänka på. Vad jag förstått så betalar företaget den anställdas skatt till staten åt den anställda. Frågade runt lite och vad jag hört så kan en "agency" ta en hel månadslön i provision för att dem hjälpt dig hitta en anställd medans en del andra företag tar halv månadslön i provision. Verkar ganska fel att behöva betala provision när man erbjuder jobb, kan ni något om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Det är ganska vanligt att det fungerar så. Rekryteringsbranschen är mycket större i andra länder runtom in världen än i Sverige.
Men det är klart det finns alternativ om du letar efter folk där det inte är vettigt att betala premium för positionen av olika anledningar. Kanske kan du börja här: www.maltapark.com/jobs/jobs.asp Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|