FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Var inne på namecheap nyss och skulle förnya ett premium domän, kunde inte hitta den i mitt konto. Började chatta med supporten om att jag inte hittade domänet i mitt konto (hundratals domäner), efter mycket chattande fick jag reda på att det var en "glitch" i deras system som gjorde att mitt domän inte fanns i mitt konto, men att det nu var fixat. Gillar namecheap, men från och med nu kommer jag att skriva ut lista på alla mina domäner och kolla en gång i månaden så att dem finns kvar i mitt konto hos namecheap, godaddy och andra. Ha koll på era domäner för säkerhets skull. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det hände för mig hos en känd leverantör. Där var en av mina domäner som används på en hemsida borta helt plötsligt. Handläggaren jag talade med sa att domänen inte funnits i min ägo på nästan 3 år fast att jag inte ens ägt den i 3 år och hade en aktiv sida. Mycket märkligt.
Hade heller inte betalat faktura för domänen under dessa 3 år vilket inte stämmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror jag sagt detta hundra gånger snart men man måste ALLTID själv ha koll på sina viktiga domäner oavsett vilken registrar man har. Alla gör misstag någon gång oavsett om man ser sig som Guds gåva till världen eller inte. Jag använder själv ett eget script som kontrollerar dessa med jämna mellanrum.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta i sig är inte någon nyhet.
Alla gör fel, stora som små. Det är inte leverantörens ansvar att hålla reda på ens domäner utan upp till var och en. Att leverantören visar en lista över ens domäner kan snarare ses som en service. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl ändå ganska ovanligt. Jag har ägt domännamn i 17 år och har aldrig upplevt att något försvunnit.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan bero på att jag har hundratals domäner nu, så dem kanske får för sig att jag inte "märker" om något domän saknas. ![]() Beror nog också på vad du har för domäner, jag har nästan endast premium av värde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har alltid tänkt att det är deras ansvar att domänen inte försvinner från ens konto. Tänker nu på stora som godaddy och namecheap.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|