FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
... och vi använder open-source Slack konkurrenten Mattermost som vi hostar in-house, helt underbart verktyg!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sorry för att jag hijackar tråden, kanske borde startat en egen.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den har såklart egen FQDN (intern domän) och säkerheten är ganska bra, lika som allt annat skulle jag säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Nu har inte jag personligen använt Slack men de av oss som använt det tycker denna är bättre, det är nog upp till personlig preferens.. Sedan snacket om kopior och dylikt köper jag inte, de allra flesta mailprogram liknar varandra - är de kopior? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Medlem
|
utvecklarkollektivet.se säger jag bara! De har en slack kanal man själv kan joina via registreringssidan
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte för att det nödvändigtvis är en dålig diskussion med Slack (började själv testa det) men de intressanta frågorna, i min mening, är egentligen:
Har WN en framtid i sin nuvarande skepnad? Är det forum som funktion som är på utdöende? Alla måste ju alltid vara intresserade av att utbyta information. Fråga och svara liksom. Facebook-grupper tycker jag blir för oorganiserade, detsamma gäller Twitter. Slack verkar, vid en första blick, vara mer av en chattkanal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan WN:s förändrade roll bero på att allt fler webbutvecklare/entreprenörer redan arbetar tillsammans i mindre eller större grupper/företag?
Behovet, viljan och vinsten av att utbyta erfarenheter med andra på ett allmänt forum blir då kanske mindre? Själv tycker jag främst att WN är en bra kanal för information om/kontakt med affiliatenätverk och webbhotell. Har även haft en hel del glädje av avdelningen Företagsamhet, juridik och ekonomi. Köp och sälj delen hade gärna fått styras upp mer. Vet inte helt hur, men grunden för bra och smidiga köp är att man vet vem som köper/säljer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |