FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
tack för detta utmärkta forum. Vad anser ni som är aktiva här i WN - är filter/program för att se vem som varit inne på hemsidor en bra idé? Jag har precis tagit på mig att hjälpa finska Leadfeeder som gör detta, men det finns ju sedan tidigare Enecto, Apsis köpte ju Prospecteye och så klart finns det ett gäng till som gör just detta. Är det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter själva eller från kundsidan - dvs - får man någon nytta av att "spionera" på sina besökare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har hänt ett dussin gånger att man blivit uppringd av säljare som använt såna här verktyg. I de flesta fall är det helt felaktigt information i verktygen då varken jag eller någon annan vet vad de pratar om.
I övriga fall har det endast gjort mig ännu mer irriterad än vanlig TM gör och bojkottat företaget även om de mot förmodan skulle ha en konkurrenskraftig produkt. Retargeting är accepterat idag, att få samtal/mail för sin webbhistorik är inte det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vissa webbshoppar har funktionen "abandon shopping cart", dvs att kunden får en påminnelse att han har en halvfull kundkorg, som inte är utcheckade inom ett x antal dagar. Jag är säker på att kunder inte vill bli övervakade och vissa funktioner kan vara kontraproduktiva.
Så därför är det nog rätt avvaktande attityd hos många webshopsägare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|