FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Känns lite sjukt att försvara sin gamla arbetsgivare, speciellt när man startat konkurrerande verksamhet, men ändå.
![]() Jag håller med i delar av det du skriver Peter, säkerligen har Domaininfo eller Candidator fått i uppdrag av kunden att samla sina domäner, kanske kommer kundens kostnad öka, men förhoppningsvis får dom bättre koll på sina domäner, billigast är inte alltid bäst. Men indirekt så känns det som att du anklagar Domaininfo för att sätta sina egna kontaktuppgifter på kundernas domännamn och det känns väldigt osannolikt, om det inte är något dom börjat med senaste åren från det att jag slutade. Så har dom aldrig gjort tidigare och jag har svårt att tro att dom börjat nu? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har däremot sett vissa sk "fullmaktsavtal" i den branschen som får effekten av att innehavaren mer eller mindre överlåter sina domäner till "återförsäljaren" som mer eller mindre hyr ut domänerna till innehavaren. Att sedan komma loss från aktören kostar sedan 2-3 års kostnad av DERAS årskostnad per domän, som inte sällan ligger runt 10-15 gånger gängse årskostnad för branschen. Se även: https://www.iis.se/lar-dig-mer/guide...anregistrering Det ligger alltså inte långt ifrån metoder som de "Domänskojare" som IIS varnar för sysslar med: https://www.iis.se/domaner/registrera/oseriosa-metoder/ Lencas http://www.forenadebolag.se/varningslistan/lencas/ Spenca http://www.forenadebolag.se/varningslistan/spenca/ Domänverket http://www.forenadebolag.se/varningslistan/domanverket/ För övrigt skulle jag vilja replikera att en dyrare prislapp för domänadministrationen inte är någon garant för att det blir säkrare.. Men som jag skriver: det fungerar bra för vissa kunder och sämre för andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|