Citat:
Ursprungligen postat av Dakota
Ja vad ska man säga.. Tänkte först bara läsa i tråden men inte skriva (som jag brukar göra). Men kunde inte hålla mig från att skriva i denna tråd. Känns som marknadsföringen är det enda som är kvar för er.. innan ni kommer håva in pengar på detta. Allt annat är ju redan klockrent. Sjukt snygg hemsida.. verkligen tilltalande. Men det mest imponerande är ju att ni tagit fram klockor också! Dock kan det bli tydligare vart man spelar upp video.
|
Tack för de fina orden Dakota!
Citat:
Ursprungligen postat av majkehl
Hallå!
Stör mig smått på laddningsanimationen där klockan "fade'as" ut och kommer in igen från höger sida medan urverket bibehåller sitt ursprungliga utseende. Skulle haft ett bättre "flow" om själva urverket följde med(tror jag?)
Hmm.. Ska testa och se om det blir bättre!
Vad gäller videoknappen så hittade jag faktiskt inte den förrän jag läst att det skulle finnas en, så den skulle väl definitivt kunna lyftas fram. Kanske lägga bredvid "+" på förstasidan? Tycker den får för lite fokus där den ligger nu.
Ja, för att lösa detta (trodde vi) gjorde vi så knappen roterade - men tydligen fungerade inte det så bra. Ska klura på det.
Checkouten ser smidig ut. Saknar väl ev. möjligheten att beställa som gåva (kunna välja olika betalnings- och leveransuppgifter, inslagen lite fint kanske?). Skulle väl heller inte skada att se hur klockan levereras: mina klocknördar till vänner gillar nästan lådan lika mycket som urverket i många fall :-)
Dessvärre kommer inte fraktalternativ upp och jag kan inte ta mig vidare till betalningssidan (fastnar på "Waiting for confirmation..." efter att ha fyllt i fälten på första checkoutsteget). Funkar dock fint på mobil.
Däremot så i sista steget i checkouten på mobil så finns det två checkoutknappar, en under betalningsalternativ och en under order summary. Båda kanske går att använda men jag skulle nog ha tagit bort den övre och låtit kund granska beställning en sista gång.
När väl beställningen är lagd kommer man vidare till /order_successful/{{ordernummer}}/. Tror ni bör tänka över den lösningen ni har nu då det innebär att man med enbart ordernummer kan komma över folks epostadress och leveransinfo (eller har jag fel?). Maska gärna! Vad händer om den datan crawlas t.ex?
Tycker mailet som skickas ut skulle kunna få lite mer färg och stil i klass med hemsidan.
Skicka som gåva ska fixas! Gällande förpackning kommer det finnas på våra sociala medier - tror du det behövs på hemsidan också?
Att fraktalternativ inte kommer upp berodde nog på att vi höll på att routa om vår server så den har en direktanslutning mot Cloudflare. Tror du olyckligtvis testade i precis den studen. Testa gärna igen!
Gällande order-successful har du helt rätt, glömt det helt och hållet. Smart!
Tycker ni kan lägga till lite kort företagsinfo i footern. Åtminstone ett företagsnamn eller en adress utöver er URL. Samma sak med footern i mailet som skickas ut.
Och likt någon annan så skulle jag väl gärna se mer om vilka som står bakom företaget.
Står på todon! Möjligtvis på textpage (med policy m.m)?
Vad gäller prissättning så är det en jättesvår sak att spekulera i och ha åsikter kring - det handlar väldigt mycket om vilket varumärke man vill bygga och vilka känslor man vill förmedla. Men med det sagt tycker jag inte det är orimligt med den prissättningen ni har nu.
Å andra sidan så kanske ni med en lite högre prissättning skulle få en mer exklusiv skara kunder och arbeta med kampanjer/kuponger för att få mer av en mängdförsäljning? En sån lösning skulle väl vara en god idé om det exempelvis är låg tillgång men hög efterfrågan. :-)
I övrigt en snygg och välgenomtänkt sajt både i webb/copy/foto. Bra jobbat och lycka till! Har ni någon maillista man kan skriva upp sig på för att få veta när ni lanserar? Man blev ju lite köpsugen nu...
mvh
Mikael
(Desktop: Chrome Version 51.0.2704.103 m, Win10.
Mobil: Chrome Version 51.0.2704.81, Android 5.1.1)
|
Tack så oehört mycket! Riktigt riktigt bra feedback. Jag slänger iväg ett PM när vi lanserar (väldigt snart) med en generös rabattkod. Tack åter igen!