FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Avtalet säger dock att kunden ska stå för alla kostnader som berör indrivning av skuld, men antar att detta blir en parallel rättegång för det, eller kan man köra det i samma, som man skickar till kronofogden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart ska du börja hos Kronofogden. Då kunden (förutsätter jag?) är ett aktiebolag så kommer själva ansökan du gör synas vid kreditkontroller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
- Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, så länge ditt bolag inte är svartlistat så kommer en ansökan att registeras hos kreditbolagen i 2 år. Godkänns sedan din ansökan (kund inte bestrider och delgivning görs) så får kunden en anmärkning i 5 år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan stämma dom i domstolen på dina kostnader så att du får igen hela beloppet om jag inte mins fel.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår din ilska över situationen men om du vill hoppa över moment för att spara 300kr så tror jag inte du är nog förberedd på vad det kostar i både pengar och framför allt tid när det gäller en rättegång.
Om ditt företag hänger på den här inkomsten så tycker jag du ska gå vidare men om det är något du kan leva utan så råder jag dig att ta det som en kostnad och försöka gå vidare. Lägg tiden och energin på att utveckla ditt företag och finna nya kunder istället. Personen/företaget som inte vill betala kommer inte att förändras oavsett om denne dras genom Kronofogden eller rätten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|