FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Håller på och utvecklar ett system och skulle behöva köpa en sms-tjänst till systemet så att man kan skicka iväg och ta emot sms i systemet. Min fråga är vart får jag tag på en prisvärd tjänst som denna där vi max kommer skicka ut 500 sms per månad? Ett krav är att smsen skickas ifrån Sverige och inte från en utländsk server, blir lite dyrt annars för kunden att svara tänkte jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Rekommenderar http://www.46elks.se/
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det på tapeten igen, någon som kan rekommendera ett företag för sms tjänst? Kan lika gärna vara ett utlängskt sålänge de kan erbjuda svenskt nummer då det kommer smsas inom Sverige endast.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Rekommenderar Twilio. De har flera produkter och tjänster inom telefoni.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På tal om sms...
Skulle det vara olagligt/fel att skicka sms till kunder som handlat hos dig på internet med erbjudande om ett liknande produkt. Sitter på tusentals telefonnummer just nu och har aldrig tänkt på marknadsföring via sms. Men ser potential i det då majoriteten av besökarna använder smartphones för att handla online, kan vara värt att testa lite om det inte är fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tänker mer utan att störa: 1) Skicka ett SMS "tack för att ni köpte denna produkt klicka här för att få en gåva blablabla". ![]() 2) Dem får gåvan online och det är något som är av värde, men någonstans i gåvan finns det "tips" om ett liknande produkt som kan hjälpa dem ytterligare. Lär fungera, gratis gåva och annons som inte alls ser ut som en annons. Måste nog kolla hur lagana i USA är, visste inte att det var olagligt i Tyskland. Dem kör mycket med telemarketing i USA, så det kanske är lagligt. När det gäller email så får man bekräfta det genom att klicka på en länk man får via email, har aldrig tänkt på sms. Kan bli riktigt bra det här, man står i allafall ut, vilket är det viktigaste i marknadsföring för att få kundernas uppmärksamhet. Inte som email, vem bryr sig om 1 email när det finns 50 andra email dagligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För USA gäller följande: http://www.bulksms.com/resources/reg...in-the-usa.htm
|
||