FAQ |
Kalender |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Postmark var något nytt för mig, nackdelen där är väl att det inte ingår fri utskick per månad utan bara en gång första månaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Amazon SES funkar fint också. Lite mer meck att köra igång.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Härligt att du blev nöjd med Mandrill.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
P.P; Jag kollar lite på mailgun med.
Det känns dock inte som de är lika välutvecklade/dokumenterade som Mandrill/MailChimp? Jag har provat både deras script för php de har publicerade på webbsidan samt testat en del jag hittat på nätet men får det varken att fungera eller några felmeddelanden. Jag har skapat en ny ticket hos dem så får se om de kan ge mig någon hint om vart jag ska börja felsöka. MailChimp tar 20usd för 25k mail vilket är helt resonabelt, men fungerar det lika bra att få fram mail med Mailgun är detta klart bättre då de ger en 10k gratis mail per månad till skillnad från 2k totalt med MailChimp/Mandrills. weetabix; Tackar för tipset |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Använder idag både Mandrill och Postmark, tycker båda fungerar kanon! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
P.P; Vad är det du anser fungerat dåligt med Mailgun?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lite som ovanstående skriver har även jag haft problem med leverans och även att de varit mycket långsammare än Mandrill/Postmark. Det har i många fall blivit ett stort problem när användare t.ex. försöker återställa lösenord och får vänta på att få mailet. Det är inget jag vill att någon användare ska behöva göra och heller inget jag upplevt med varken Mandrill eller Postmark.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vi har haft lite problem med att e-post från Mailgun inte nått mottagare som har grålistning påslaget.
Om jag har tolkat uppgifterna rätt så beror det på att Mailgun skickar från annat IP-nummer om brevet studsar. När MailGun roterar IP-nummer så kommer grålistningen att tolka varje omförsök som ett nytt brev och be om omskick (vilket då sker från annat IP). Till slut så kan samma IP-nummer användas igen och brevet går igenom, men det är inte säkert. Om det är som jag tror så har leverantörer med grålistning aktiverat troligtvis problem att ta emot brev från MailGun. Jag kan ha fel men det är så jag tolkar informationen genom grävande i mailserverloggar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
P.P; Okej, hm, jag testade skicka mail till flera olika mailtjänster och upplevde inget av det du nämner själv men tackar för infon, ska ha det i åtanke.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|