FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en sida som ligger lokalt på en IIS 7 jag har och denna ska i sin tur använda msxml för att skicka data till servern men när jag gör detta får jag bara felet
"The operation timed out" koden fungerar för övrigt till andra sidor jag pekar mot så bör väl inte vara koden i sig utan någon inställning på servern eller så behöver jag använda någon annan funktion för att hämta/skicka data? Kod:
Set xml = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP") xml.Open "GET", sql_url, false xml.Send send_sql = xml.responseText Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du använder Crystones delade webbhotell är det inte säkert de kan göra några förändringar åt dig - av säkerhetsskäl.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok vad kan det vara för inställning? Kan jag lura den inställningen med en agent eller nått?
Eftersom sidan fungerar bör den ju på något sätt selektera vad som får komma in så det borde väl gå att komma in som vanlig webbläsare ![]() Finns det något jag kan göra eller hänger det helt på dom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom verkar ha låst in alltihopa vilket är bra för säkerhet men inte för mig
![]() Jag kan inte ens koppla upp till MySQL utan att gå via en SSH tunnel och det blir ju svårt att lösa i en klassisk asp-sida ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Inga tips alls på hur jag kan komma runt detta?
Behöver verkligen kunna lägga in data från en extern server och jag har bara 30 dagar på mig att testa innan fakturan ska betalas. Och går inte detta får jag leta efter en annan levernatör |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Ska din website accessa data från en databas som är placerad i ett helt annat nätverk tiotals routerhopp bort? Du kommer få härlig latency.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Min hemsida ska bara skicka data via querysting till servern som sedan ska spara ner det i min mysql.
Latency är inga större problem då det inte direkt är live data och en sidhämtning tar ju max 0,5 sekunder så det är inget större problem. Jag vill bara komma runt att msxml inte kommer åt just den sidan jag försöker nå. Hört talas om API nån gång? Alla API ligger väl minst tiotals routerhopp bort och det fungerar ypperligt varför skulle det inte fungera för mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Du behöver nog en VPS där du kan styra dina egna säkerhetsinställningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
De finns ingen utvecklare som väljer att komma åt ett API externt i realtid medan användaren väntar, de tar för långtid. Varför inte bara göra detta i ett bakgrundsjobb?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Denna sida ska lägga in data i databasen inte hämta.
Sidan som visar data kör naturligtvis direkt på samma server som mysql. För att ni ska få alla info så tar vi det från scratch. Jag ha en dator som är uppkopplad på ett intranät och för att jag ska få data från intranät tillgänglig via nätet behöver jag få det från den datorn till en extern databas från denna databas har jag sedan en hemsida som visar innehåll direkt från mysql på samma server. Men nu gillar ju inte mitt webbhotell att jag kopplar upp mot mysql eller eller via msxml så frågan är hur jag ska lösa det. Jag borde ju kunna låtsas att jag är en användare som försöker komma åt en sida via webbläsare eftersom sidan fungerar som den ska om jag gör det. Men jag vet inne hur. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|