FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror naturligtvis på hur din sida är uppbyggd och vad dessa 4000 besökare gör på din sajt. Är det dålig kod så är det inga problem att få en sajt seg med färre besökare än så likväl som det inte är några problem med flerdubbelt antal besökare och bra kod.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör VPS istället för dessa sega webbhotell.
Slå på med riktig frontside cache istället. Varnish eller liknande , kombinerat med att du inte är begränsad till ett fåtal processer även om du kör memcache eller redis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta som använder webbhotell har ingen aning vad du pratar om nu och de kommer att tycka att det känns för svårt och komplicerat. Det är inte riktigt samma målgrupper.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Finns ju webbhotell som kör med varnish? VPS är ju väldigt dyrt jämförelsevis ifall man vill ha cPanel osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
De allra flesta sajter lirar inget vidare bra på en default-config i varnish. Sen skulle jag förvisso inte heller rekommendera en VPS om man nödvändigt måste ha ett GUI för att exempelvis confa upp en ny sajt.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sedan undrar jag även gällande utrymmet (ni kallar det diskutrymme alt webbutrymme). På ena sidan står det att Proffskonto har 10GB i webbutrymme --> https://www.egensajt.se/webbhotell/kontojamforelse/) MEDAN på denna sida --> https://www.egensajt.se/webbhotell/ står det att samma Proffskonto har det dubbla dvs. 20GB diskutrymme. Vilket som gäller? Hur mycket utrymme har man i ert Proffskonto, 10 eller 20 GB? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Varnish ingår i Proffskonto och vilket webbutrymme som gäller hade blivit fel, vi har korrigerat det. I ett proffskonto ingår det just nu 10GB webbutrymme och 30GB e-post, totalt 40GB.
Senast redigerad av Danielos den 2015-11-19 klockan 09:06 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kontot i korthet: * 20GB diskutrymme Dvs informationen är INTE korrigerad. Har rensat cachen i browsern och testade även på mobilen. Gamla infot står kvar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Tack för påpekandet! Vi har ändrat där nu också. Jag tillägger också gärna att vi snart lanserar vår nya hemsida och kontrollpanel med unik ÅF administration så det kommer bli mycket bättre kan jag lova!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|