FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi vill bara förtydliga rutinen gällande domänförnyelse :
Det som händer i systemet när fakturan för domänförnyelse blir bokförd som betald är att förnyelseorden skickas direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Hej Je*s
Vi har nu åtgärdat felet och kört om förnyelseprocessen så de blir förnyade inom kort. Med vänlig hälsning / Best regards Pe**er Kundsupporten Det var igår vid 14 tiden. Domänen är inte förnyad än över ett dygn senare.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - EOOB - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Byt registrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Borde inte Atomia förnya domänerna när betalningen är registrerad? Var exakt är det felet ligger kan man ju undra. Jag vill helst inte bli av med den mängden domäner som jag har hos City Network.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är väl lite fel att säga "Atomia", det är helt upp till varje företag att bestämma hur deras billing rutiner fungerar sedan kan man inte säga att uppsättningen ser likadan ut hos oss eller hos andra för den delen. Men som kund ska det väl upplevas som att när en kund betalar så bör det normalt sett utföras därefter också.
Vet inte om Loopia har kvar det så också men om man tittar på hur dom förnyade domäner innan så förnyades domänen vid domänens förfallodatum även om betalning har kommit dem tillhanda tidigare. Så det beror helt och hållet på rutiner hos respektive registrar, Atomia bestämmer inte detta själv utan det är som sagt upp till var och en som använder delar av deras mjukvara att bestämma hur detta ska styras. Sedan kanske det berodde på ett fel, vem vet? Kan bara CN svara på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Aldrig tidigare stämt in i att City Network varit dåliga men gårdagens driftstörningar är verkligen katastrof.
Ett planerat underhåll av cloudtjänsterna på 5 timmar är jobbigt nog, men att det utöver detta ligger nere i 25 timmar till!? Dagens SLA-avtal är också skämt, skryter med 100% SLA och villkorar då 5% rabatt på månadskostnaden för avbrott upp till 3 timmar. Bättring City Network! 95.9% uppetid för en premiumtjänst senaste 30 dagarna, det är värre än rysk $1-webhosting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är 5% för varje 3 timmar... Tack för ditt tålamod under helgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
...upp till 50% av månadskostnaden. Tyvärr är nästan alla SLA lika dåliga idag, alltså inte bara er som har dåliga villkor. När man köper en tjänst som skryter om 100% SLA vill man inte att tjänsten ska ligga nere i ett dygn och ersättningen är att man slipper betala för 15dagar. Men ja, jag har godkänt villkoren och visste om det. Att det händer oväntade saker trots tester är en del av verkligheten vi lever i. Som kund spelar det dock ingen roll vad eller varför det strular, effekten blir det samma. Och denna gång fick vi ständiga "bara en timme till, bara en timme till, bara en timme till" i samband med "bara fåtal påverkade". Med ett ordentligt erkännande direkt att man inte har någon aning om hur lång tid det tar att åtgärda så hade vi kunnat agera och vara uppe inom två timmar igen hos annan leverantör. Dumma som vi var trodde jag på att det skulle vara avklarat snabbare än vad en migration skulle ta. Detta är det längsta avbrottet jag varit med om (som inte orsakats av mig) sedan FS-data hade glömt tanka diesel. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|