FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
För exakt 6 månader sedan köpte jag en domän som hade tvivelaktig historik till ett projekt.
Jag valde då att bita i det sura äpplet och leva utan sökmotortrafik under uppstarten och tanken var att i gengäld skulle varumärket inte svärtas samtidigt som konkurrenterna skulle slippa slänga ett surt öga på oss. Jag använde googles borttagning av sidor och nackdelen är att inte nog med att sidorna försvinner på domänen så försvinner hela domänen i 6 månader. Jag tyckte det var värt det som sagt men döm av min förvåning för idag fick jag reda på att jag bara missat 6 månaders sökmotortrafik. Dvs idag när sidan skulle komma tillbaks så gjorde den det mycket riktigt men alla tvivelaktiga sidorna jag kunde tänka mej att bjuda bort 6 månader för var kvar också. Ett tips till den som funderar på att använda remove your URL på Google. (reload'a om sidan inte visas) Där ser man, ett halvår helt bortkastat.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för info.
Jag hade en ny domän som jag fick veta på var borttagen eftersom den aldrig kunde indexas (vet inte varför) och efter att ha gjort "re-inclusion request" kom den fram men med massa gammalt skit precis som du skrev ovan. Nu efter någon månad är även undersidorna listade och nästan alla gamla URLer borttagna (sidan var en helt annan men domänen expirade, jag reggade och gjorde en ny sida). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
Det är dessvärre ett käänt faktum att hela domänen "kan" försvinna med "removal tool".
Tog du bort dom enskilda sidorna som nu är tillbaka alltså ?? Det är ju ganska absurt isåfall. Varför inte en ny startsida och 301 till startsidan från dom gamla sidorna. Borde väl vara samma sak, kanske tänker fel ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat: