FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hoppas det inte blir för mycket OT, men vad som stoppat mig i användandet av min MacBook är att jag inte hittat någon vettig ersättare för Tortoise SVN. Förslag?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Medlem
|
Mac krossar PC tyvärr... Har man en gång börjat använda en Mac kommer man inte gå tillbaka. Det har dessutom blivit lättare och lättare att gå över eftersom numera finns de flesta programmen i båda operativsystemen. Själv köpte jag parallell som gjorde att jag kunde köra både Mac OS och Windows parallellt i datorn samtidigt, men numera behövs inte ens det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den kombon som gjort mig överlycklig är Macbook Pro 2015 + Win10
Varför: Apples maskiner är hårdvarumässigt ruskigt stabila. För bootcamp är drivrutinerna (enligt mig) riktigt riktigt bra! Denna kombon är den enda kombon jag någonsin haft som innnebär en ren windows installation utan bloatware i huvudtaget! Du har ett installationsprogram som tar hand om samtliga drivrutiner och sen är det klart! Varför mac men inte osx? Både Win10 och OSX är kompetenta system, men jag testade OSX i 6 mån nu i år och "it didn't take" som man brukar säga. Personligen passar Win10 mig bättre med tanke på hur det är uppbyggt och ser ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Medlem
|
Magnusmagnus, hur har det gått för dig ?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack alla för era svar!
Haha, ja vad skall man säga? Jag ägde min Apple i 5 dagar innan jag till slut lämnade tillbaka den! Det fungerade helt enkelt inte. Min inarbetade vana och arbetssätt som jag använt mig av i alla år fungerade inte med denna Mac - det gick icke! Det slutade med att jag drog mig för att starta datorn och jobba, och så kan man ju inte ha det ![]() Så jag gick tillbaka till PC och inhandlade en Lenovo Y50-70 med liknande specs och pris. Riktigt nöjd faktiskt! Nu inväntar jag bara på Win10 så jag får tillbaka den hederliga startmenyn och den simpla funktionen "print pdf to pdf"... Vilken stormig resa det blev för en till synes simpel sak! Senast redigerad av magnusmagnus den 2015-08-20 klockan 18:52 Anledning: Grammatik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag använder själv Mac i jobbet men annars PC.
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |