FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
+1 på VPS från digitalocean.com tillsammans med serverpilot.io. Funkar riktigt bra och är prisvärt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag gillar också serverpilot.io men det är några saker som måste fixas.
1. Backups - Jag vill kunna ta backups på filer/databas och ha möjligheten att återställa en app. 2. Appnamn = domänen - Idag kan man bara använda a till z och 0 till 9. Jag vill att både appnamnet och mappen på servern ska vara domännamnet. 3. Flytta appar - Jag vill kunna flytt en app från server1 till server2. 4. Resursanvändning - Jag vill se vad en app använder i utrymme, trafik, cpu, ram. När dom har fixat detta så tycker jag att det är något att köra på! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar att du sätter dig med den billigaste DigitalOcean VPS'n de har och sedan sitter med deras guider och faktiskt lär dig lite hur de ser ut. ServerPilot.io kan vara bra men är rätt grundläggande.
T.ex. https://www.digitalocean.com/communi...n-ubuntu-14-04 eller https://www.digitalocean.com/communi...n-ubuntu-14-04 Beroende på om du gillar nginx eller apache. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Själv kör jag Sentora. Skit enkelt att installera och bra support på forumet. http://docs.sentora.org/?node=19 - Det räcker med en ren ubuntu och ssh installerat så tar det inte många minuter att få igång sentora.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Absolut! Zpanel missköttes totalt. De körde det ner i botten, ingen support och sidor togs bort. Sentora är nga från Zpanel som tröttnade och startade eget. Kolla gärna forumet, de är aktiva och svarar snabbt. Jag bad en vän till mig att lite snabbt testa säkerheten på min sida och han hittade ingen "fara". Jag gillar deras kontrollpanel enormt. Enkelt och smidigt att installera och använda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kan man betala för sig så ska man prata med ett bolag om manage hosting. Kostar gör de men värt de alla gånger i veckan om man själv inte har koll på hur man ska göra med en server.
Skulle dock inte rekommendera något som sentora brukar resultera till att de blir mer hål i osten en vad man önskar sig. rekommenderar i så fall Directadmin (kostar lite) eller ISPconfig (gratis och har funnits en bra tag) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hyrde iaf en VPS på misshosting och då fick jag t.om. en grundkurs på deras kontor hur jag skulle göra för att använda den plus väldigt bra support när jag inte fattar vissa saker, jättebra för jag fattade verkligen ingenting alls för bara en månad sen. Nu funkar det lika enkelt som med vilket webbhotell som helst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De jag kan gå med på är möjligen per telefon du fått hjälp ![]() Senast redigerad av ZynX den 2015-05-04 klockan 22:43 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|