FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hello!
Rasberry Pie har kommit ut med en ny modell.. Själv ska jag införskaffa två st så länge för film och lite surf. Tänkte bara höra vad ni andra har för erfarenhet av RP, vad ni använder de till och hur era lådor ser ut.. öppna dit hjärta och beröm denna skönhet, hehe! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bästa mediespelaren för den pengen! Har kört modellen innan med 512 MB minne som mediaspelare under en lång tid.
Jag har kört riktigt tunga 3D-filmer på den och den klarar det galant. Över det trådlösa nätverket fick jag dock problem med buffer men drog jag den direkt till Nasen gick allt. Men generellt fungerade allt super! Openelec är den bästa varianten av mediaos som jag har kört på den. Född ur Xbmc. Nu har jag satt igång ett projekt med att skapa en musikspelare med en RP, touchskärm och musicbox. Ska bara hitta en snygg gammal kassettspelare att bygga in den i ![]() Senast redigerad av DavidEW den 2015-03-17 klockan 14:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Fräckt med mediaspelaren. Var köper du touchskärmen? Har själv varit inne på ett liknande projekt fast till bilen, när vi inte sitter i bilen ska den användas som en övervakning, när vi sitter i bilen ska den sköta musik och film ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har 2st Raspberry Pi (model B samt v2) och en Banana Pi. RPi använder jag som mediaspelare med Kodi på Rasbian (har kört OpenELEC och XBian tidigare) där båda går mot en central mySQL databas på NAS:en som innehåller all mediainformation så man slipper uppdatera var för sig. Båda har jag köpt nycklar till så att jag har hårdvaruacceleration på MPEG2 och VC-1. Banana Pi använder jag som övervakningsserver som via egenskriven mjukvara och SNMP övervakar och styr nätverket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Min RPI används som väckarklocka. Absolut bästa och stabilaste väckarklockan jag haft. ( och jobbigaste då den slumpar fram random internet radios )
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Nim: Nice! Ska bli spännande att leka med dessa små fantastiska sakerna när de kommer hem ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag föredrar Raspbmc (ser nu att jag skrev fel i ursprungliga inlägget) för den är självuppdaterande och har allt man behöver från början. Man behöver alltså inte mecka för att uppdatera till senaste release. En annan sak är att i Rasbmc ligger Kodi (aka. XBMC) ovanpå Rasbian vilket gör att du kan installera vad tusan du vill vid sidan av Kodi och köra utan att behöva oroa dig. När du väl har installerat OpenELEC på SD kortet så är det det enda du kan köra, inget annat. Senast redigerad av jayzee den 2015-03-18 klockan 10:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
RP nya har 1GB RAM som standard. |
||